- 29-05-2020
- 0 Comentarii
- 1248
- 21
Motto: ,,Istoria nu este decît o carte a vremii care ne învață să urmărim virtutea…” - IACHINT AL PUTNEI
Da, folosesc această formulă – Biserica Națională – pentru că
îmbină două adevăruri, două postulate: Biserica Ortodoxă Română este axa
spirituală și morală a Națiunii României Mari, iar Națiunea României Mari este
definită de Biserica Ortodoxă Română. Asta se poate citi și printre rîndurile
Constituției României Mari. Or, azi, ideea de România Mare – mare ca spirit, în
primul rînd! - se dorește a fi uitată, iar cea mai importantă țintă este
această axă a Națiunii – Biserica. Iar acțiunile împotriva Bisericii se succed
în ultima vreme, pesemne că se dorește o accelerare a atingerii scopului –
desființarea oricărei tendințe de demnitate și independență a românilor.
Încep cu un exemplu aparent minor, dar care se încadrează în
concertul știrilor de scandal care țintesc Biserica. Posturile TV principale și
agențiile de presă au titrat și transmis – fără a verifica: ,,Doi bărbaţi au
fost bătuţi de enoriaşi după ce au încercat să filmeze o slujbă în incinta unei
mînăstiri din judeţul Hunedoara”.
Culmea, informația e însoțită de imagini, din care se vede
clar cum respectivii intră în biserica mînăstirii, în timp ce avea loc o
slujbă, și încearcă să provoace scandal. Motivul – nu era voie să se adune
lumea la slujbă! Motivul e însă fals, pentru că în biserică erau măicuțe de la
mînăstire – care trăiesc oricum în comun –, cîțiva enoriași, obișnuiți ai
mînăstirii, și angajați ai lăcașului, asta chiar după spusele stareței.
Iar cel mai clar e că
respectivii doi intruși NU au fost bătuți – se vede din imagini! – ci
îndepărtați hotărît dar politicos de un singur bărbat solid, foarte calm, care
știa bine ce are de făcut – și cu cine are de-a face! Așa cum era firesc,
stareța a alertat poliţia (din Petrila) care, din primele cercetări și de la
martori au aflat că ,,enoriaşii au încercat să îi calmeze pe cei doi şi le-au
cerut să facă linişte şi să plece, însă cei doi au adresat injurii şi ameninţări
celor de la mănăstire, ceea ce i-a determinat pe enoriaşi să îi scoată cu
forţa”. Poliția a luat act și a constat că ,,Enoriaşii care au participat la
slujba nu a putut fi identificaţi, întrucît pînă la sosirea echipajului de
Poliţie, aceştia au plecat de la faţa locului, iar călugării nu le cunoşteau
identitatea”. Deci, bravo și polițiștilor, care au înțeles despre ce este vorba
– și au reacționat ca niște buni români, neluînd în seamă provocatorii! Și, ca
să vedeți tupeu, cei doi provocatori s-au dus la Spital și au reclamat poliției
că ,,au fost bătuţi de către enoriaşii participanţi la slujbă, la mănăstire”.
Așa cum menționam, este evident din imagini – nu au fost bătuți sau loviți –
iar presa putea verifica asta ușor – dar NU, au preferat să dea curs înscenării
prin care se dorește compromiterea Bisericii!
Să vedem acum un alt caz de prigoană evidentă – de data asta
la nivel înalt: cazul arhiepiscopului Teodosie Tomitanul. Recent, Parchetul
Curţii de Apel Constanţa a clasat plîngerea penală formulată de ,,Asociaţia
pentru Libertatea de Conştiinţă” împotriva arhiepiscopului Teodosie, pentru
,,zădărnicirea combaterii bolilor”. Înaltul ierarh era „acuzat” că a împărtășit
mai multe persoane cu aceeași linguriță! Ei bine, în ciuda atitudinii
responsabile și profesioniste a procurorilor, lucrurile nu s-au oprit aici –
iar ,,binevoitorii” au început o adevărată campanie împotriva arhiepiscopului,
umplînd presa cu o așa-zisă colaborare cu Securitatea.
De fapt, dezvăluirea ,,dosarului” a apărut în 2006, apoi în
2015, pe fondul unui alt episod de prigoană contra BOR. Se remarcau atunci prin
articole dure ,,Adevărul”, ,,Realitatea”, ,,Express”, bloguri tip ,,Cetin” și
alte publicații care s-au remarcat ulterior în timpul mișcărilor #REZIST.
Atunci, arhiepiscopul a explicat că ,,a fost obligat să semnez acel angajament
- ei mi-au transmis că, dacă nu colaborez, nu voi fi lăsat să plec în
străinătate, ceea ce s-a şi întîmplat, întrucît am reuşit să plec după
Revoluţie”.
,,Am două decizii de necolaborare cu Securitatea, eliberate
de CNSAS”, a precizat ÎPS Teodosie, care considera că, în fapt, a interpretat
angajamentul ca ,,un jurămînt de credinţă faţă de ţară, nu ca să fac rău cuiva
- e un jurămînt de credinţă, nu de a urmări pe cineva”. Acordul de colaborare a
fost semnat în 1987 și conține o singură frază cheie: ,,Am fost de acord cu
organele de Securitate privind colaborarea cu acestea în problemele de interes
major ale statului nostru“.
Deci, care este problema? De ce apare acum din nou și se face
vîlvă cu acest dosar? Desigur, este probabil doar un început de prigoană
datorată atitudinii arhiepiscopului. De asemenea, zona ,,progresistă” sesizează
faptul că, de la venirea lui Teodosie la Constanța numărul bisericilor din
municipiu a crescut de la 20 la peste 50 – și cu ajutorul edilului Radu Mazăre.
În plus, episcopul a pus în practică idei apreciate de public – chiar și de cel
tînăr – cum ar fi procesiunile și evenimentele religioase pe plajă, pe malul
mării.
Cazul ÎPS Teodosie este edificator: practic, BOR este o țintă
permanentă a atacurilor ,,progresiste” și ,,pro-Occidentale” – și e de remarcat
aici atitudinea Ambasadei SUA, care a acuzat BOR (?!) că a fost stăpînă de
robi, pe care ,,i-a folosit ca muncitori pe pămînturi ale bisericii”, în schimb
a catalogat drept ,,intoleranță” susținerea referendumului pentru familia
tradițională.
În fine, un caz și mai interesant, pe care îl sesizează
cunoscutul analist Bogdan Duca, teolog și politolog, greco-catolic. Duca aduce
în discuție o coincidență foarte interesantă, pe fondul unui scandal monstru
care a revenit, la fel de suspect, în aceste zile – dosarul ,,sexual” al
fostului episcop al Hușilor. Ei bine, Bogdan Duca aduce aminte că ,,în plină
campanie pentru referendumul pentru familie, se detona un scandal sexual homosexual
în chiar cel mai înalt nivel al BOR”. Ce s-a întîmplat atunci? ,,Înregistrări
porno cu episcopul Corneliu al Hușilor, dar mai ales cu discuții în care acesta
menționa pasiunile sodomite ale unor altor ierarhi sinodali treceau din
folderele bîrfelor preoțești în dosarele procurorilor”, amintește Duca. Și care
a fost efectul nenorocirilor cunoscute și necunoscute de opinia publică? ,,De
unde BOR începuse o adevărată trezire spre chestiunile sociale și o implicare
în bătălia pentru familie, scandalul a provocat un non-combat cu consecințele
văzute în zilele referendumului”. Iar Referendumul, ne amintim, în ciuda
tuturor sondajelor, pronosticurilor, opiniilor exprimate – a căzut! S-a cam dat
vina pe PSD, o acuzație stupidă, dar oarecum ,,înghițită” de opinia publică.
Dar ceva a mai fost în neregulă atunci, iar Bogdan Duca
atrage acum atenția: a fost… tăcerea presei în legătură cu scandalul din BOR –
ceea ce, dată fiind amploarea și posibilele implicații ,,înalte” sugerate, nu e
firesc!”. Presa a trecut totul sub tăcere, după zilele ,,fierbinți” ale
scandalului, ba chiar, după referendum, sfințirea șantierului noii catedrale
patriarhale a fost mediatizată și aplaudată de presă și autorități, parcă
răsplătind eșecul (de fapt autosabotajul) de la referendumul pentru familie”,
spune Duca. Sigur, e o ipoteză a șantajului la BOR, a ,,trocului tăcerii”, e
greu de demonstrat – dar, dacă stăm strîmb și ne gîndim drept, căderea
referendumului ar putea fi explicabilă așa – prin îndepărtarea BOR de pe cîmpul
bătăliei.
Bogdan Duca mai aduce aminte de un alt aspect, de asemenea
surprinzător, tot din motiv de tăcere. ,,Cazul Corneliu a fost «tranșat» fără
scandal - Onilă nu a fost depus din scaun, nici canonisit - și-a dat demisia,
păstrînd statutul episcopal și leafa aferentă, a primit o vilă de reședință,
mașină, șofer, personal care să aibă grijă de bunăstarea și confortul său
arhieresc”, spune analistul, constatînd din nou: ,,Spre mirarea mea, presa a
ignorat subiectul”. Într-adevăr, nici un jurnalist nu a fost interesat ,,de
dulcea «pedeapsă»” a lui Onilă – are dreptate Bogdan Duca. ,,Doar cîțiva chiar
devotați au avut semne de întrebare cu privire la felul în care un dosar în
care Onilă putea fi acuzat de sex cu minori, a... dispărut în neantul arhivelor
- nu a fost clasat ci a dispărut”, spune Duca. În schimb, a apărut brusc, acum!
,,Aflu că a apărut la un an și jumătate, după”, se miră și Bogdan Duca, așa cum
am făcut-o și noi la reținerea și arestarea fostului episcop… la mult timp după
ce acesta nu mai avea funcții, era probabil supravegheat chiar din interiorul
instituției – deci nu mai putea influența martori, probe... ,,Cum nu sînt vreun
inocent și nu mai cred de multișor în independența justiției, mă întreb: oare
nu cumva autoritățile arată, cu politețea securistă ce îi caracterizează,
«pisica» spre BOR? Ce i-o fi deranjat?”, întreabă Bogdan Duca.
Într-un recent articol scriam că este ciudată această acțiune
mediatizată și greu de justificat a procurorilor – reținerea, cu presa de față,
a fostului episcop… după atît timp de la scandal! Și după ce s-au luat măsuri
în ceea ce-l privește, mai mult sau mai puțin drastice. Chiar fără a adopta
temele conspirației, nu poți să nu te întrebi de ce ancheta nu s-a derulat mai
departe fără măsuri extreme și fără mediatizare? În concluzie, analizînd
coincidențele ciudate – și alte aspecte bizare, cum ar fi atitudinea presei –
atunci da, eșecul Referendumului ar putea avea o altă explicație decît cele la
care ne-am gîndit pînă acum.
Rezumînd și concluzionînd, în contextul în care unii episcopi
și preoți – și chiar BOR - par a fi devenit o problemă pentru autoritățile care
impun izolarea, care conduc această… strategie ce seamănă cu un mega-experiment
social, ei bine, în acest context trebuie privite aceste acțiuni pe care le-am descris
aici. Pentru că, deși sînt acțiuni diferite, par a fi convergente – iar
rezultanta lor se vrea a reuși răsturnarea a ceea ce eu numesc axa
moral-spirituală a Națiunii României Mari – Biserica Ortodoxă Română. Probabil
că România trebuie să fie o colonie – iar Biserica e singurul obstacol major.
Așa cum a fost totdeauna în istoria noastră!
Biserica Națională a fost și este virtutea Națiunii, este calea care trebuie urmată, așa cum ne-au învățat marile momente ale istoriei noastre.
DRAGOȘ DUMITRIU
4.5 C