ROMÂNIA ȘI MOȘII DE VARĂ
  • 01-07-2024
  • 0 Comentarii
  • 74
  • 0
O simplă coincidență face ca după articolul de acum două săptă­mîni care face trimitere la Duminica Orbului din naștere – eveniment reli­gios pus într-o paralelă de para­digmă, legată de alegerile locale și europarlamentare din acea duminică – astăzi să apelez iar la Calendarul Creștin Ortodox, inspirîndu-mi titlul dintr-o sărbătoare cu trimiteri ancestrale în credința strămoșească – Moșii de Vară. Moșii de Vară, astfel cum ne explică Biserica Ortodoxă Română, este o sărbătoare dedicată morților. Cu acest prilej, în toate bisericile ortodoxe s-au oficiat Sfinte Liturghii urmate de slujbe de pomenire a celor trecuți la cele veșnice.
Moșii de vară, sărbătoare ce a avut loc sîmbătă, 22 iunie, înaintea Pogorîrii Duhului Sfînt (Sîmbăta Rusalilor), poartă pecetea vechii noastre credințe în amintirea celor plecați dintre noi, pe care îi pomenim cu venerație, dînd de pomană pachete cu mîncare (după obiceiul locului, în prim-plan se află cireșele și farfuria cu orez cu lapte), în cimitire, la locul de veci al celor dragi, din familie. Întîmplarea face că joi, 20 iunie, a avut loc, la Palatul Cotroceni, ședința Consiliului Suprem de Apărare a Țării, condusă de Președintele României, Klaus Iohannis. Pentru că, în vîrtejul pregătirilor pentru sărbătoarea menționată, dar și pentru minivacanța de Rusalii, românii nu au prea fost atrași de întrunirea selectă de la Cotroceni – strategic pusă în acea zi, pentru a nu focusa atenția generală și nici a mass-media asupra subiectelor dezbătute (și votate), vă rog să urmăriți acest articol, care va încerca să fie oglinda fidelă a scopului organizării acestei ședințe, developînd glazura de vorbe (subiecte) fără sens, cu care Palatul Cotroceni – în totală sfidare a Poporului (adormit după votarea din 9 iunie) – ne-a amețit printr-un comunicat propagandistic.
Cum se spune „Bogdaproste”
în ucraineană?
Atît de sărbătoarea Moșilor de Vară cît și în alte sărbători ortodoxe, sau chiar în fiecare duminică, la parastase, urmașii celor dispăruți oferă pachete care conțin preparate culinare specifice, însoțite de diferite obiecte din bucătăria autohtonă – drept pomană, în numele celor morți, pentru ca, în această zi magică, să se îndestuleze și aceștia cu bunuri pămîntene.
Acum, efectuînd o translație jurnalistică de la pomana de sîmbăta Moșilor de Vară la pomana CSAT, din 20 iunie, către Zelenski, hai să descoperim deosebiri și similitudini dintre Moșii și ședința CSAT din 20 iunie a.c.
La prima lectură a acestui comunicat cotrocenist sare în ochi proiecția pe care Iohannis vrea s-o dea respectivei ședințe a CSAT, dorind să ne introducă în ceață prin ocolișuri învăluitoare, de conjunctură, pe care le consideră inteligente, gata să ne adoarmă vigilența, uitînd că promisese, public, după întîlnirea cu Biden din Salonul Oval, că România va ceda, gratis, un sistem PATRIOT (din cele cumpărate de la americani) lui Zelenski, în vederea stîrpirii de pe fața pămîntului a Rusiei lui Putin. Citiți ce probleme arzătoare avea România lui Iohannis, pe 20 iunie 2024, care trebuiau rezolvate într-o ședință a CSAT, considerate a fi primordiale în momentul de față: „Agenda discuțiilor a fost consistentă, axată pe teme de interes prioritar din perspectiva mediului de securitate și a priorităților de acțiune pentru România”. Din acest paragraf de gargară politică eliptică, n-am înțeles criteriile de „interes prioritar” care au generat „prioritățile de acțiune pentru România”. În afară de „prioritățile” văzute numai de ochii somnoroși ai lui Iohannis, și puse cap de listă la ședința CSAT, credeam că, la ora actuală, România ar avea ca priorități, astfel:
• Publicarea, oficială, a rezultatelor alegerilor din 9 iunie, cînd – nici după trei săptămîni de la data alegerilor, România nu este capabilă să prezinte oglinda definitivă a acestui tur de scrutin;
• Reducerea îndatorării României. Țara noastră se situează în Top 3 al statelor ale căror datorii au crescut semnificativ anul trecut. Totodată, România a intrat și în primele trei locuri la costurile cu dobînzile, excesiv de mari, în condițiile în care peste 51% din împrumuturile României sînt în monedă străină;
• Dezastru financiar în sute de comune. Potrivit cursdeguvernare.ro, anul trecut, 714 comune (25% din totalul de 2.862 de UAT-uri – Unități Administrative Teritoriale – n.a.), au fost la mila Guvernului, întrucît nu au înregistrat venituri proprii nici cît să acopere plata salariilor funcționarilor. Sursa citată scrie că, anul trecut, veniturile proprii totale ale primăriilor comunale s-au ridicat la aproape 13 miliarde de lei, în timp ce cheltuielile locale au fost de 29,8 miliarde de lei, înregistrînd un deficit de peste 16 miliarde de lei;
• Record de firme dizolvate în România. Numărul firmelor dizolvate în România, după primele 4 luni din acest an, a atins un adevărat record: peste 16.000 de companii și-au închis porțile, cu aproape 3.000 mai mult decît în anul precedent, în consecință, rămînînd pe drumuri mii de muncitori;
• Gradul de îndatorare a depășit 52% din PIB. În timp ce Iohannis, secondat de generali obedienți și fricoși să nu-și piardă stelele de pe epoleți, votează cai verzi pe pereți, datoria publică a României a crescut considerabil în acest an, de la 801,60 miliarde de lei în prima lună a anului 2024, la 841,29 miliarde de lei, potrivit datelor analizate de Profit.ro. Iresponsabil, Guvernul Ciolacu-Ciucă, aflat sub bagheta rătăcitului prin pajiștea politicii europene (cînd în NATO, cînd la UE) Klaus Iohannis, doarme pe el nerespectînd Legea referitoare la adoptarea reducerii cheltuielilor, cînd datoria publică depășește 50% din PIB pentru a ține deficitul sub control;
• România, ocupată economic de Occident. În România oprează peste 90.600 de multinaționale, din care mai mult de 90.000 sînt controlate de străinătate, conform într-un Raport al Institutului Național de Statistică. Cele mai multe companii străine activează în domeniul comerțului, ceea ce face ca România să devină o piață de desfacere majoră – un fel de colonie
modernă – pentru firmele, în principal, din Germania, Franța și SUA.
Bineînțeles că aceste probleme prezentate nu sînt decît o picătură într-un ocean de indiferență crasă, de nesimțire grosolană, de trădare a durerilor și intereselor propriului popor, în favoarea unui popor străin, sub „îndrumările” Ursulei și ale lui Biden. Pentru a vă convinge de abandonarea României de către clasa ei politică, urmăriți jocul diabolic al acestei abandonări naționale, deghizate în cinica sintagmă „ajutor frățesc”. Pentru a nu lungi pelteaua – astfel cum s-a procedat în ședința CSAT despre care fac vorbire, unde s-a pomenit despre Summitul NATO de la Washington; despre angajarea sporită față de Ucraina, ajungîndu-se a ne lăuda cu ceea ce am făcut noi pentru Ucraina (dar, pentru România ce-ați făcut, trădătorilor?); implicații pentru România din conflictul ruso-ucrainean; participarea Armatei la misiuni în afara țării, în 2025; avizarea pentru noi achiziții militare, ajungîndu-se, în sfîrșit, la subiectul fierbinte pe care-l clocea în cap Iohannis, de la ultima pupătură pe care a avut-o cu șeful de la Casa Albă – cică „Analiza privind posibilitatea transferului unui sistem de rachete sol-aer cu bătaie mare PATRIOT către Forțele Armate ale Ucrainei”.
Aici observăm ambiguitatea textului, dacă nu chiar nocivitatea acestuia prin formularea unei ipoteze: „Analiza privind posibilitatea transferului unui sistem de rachete...”, pe cînd toată lumea știe că ordinul a fost dat mai demult, din Biroul Oval de la Casa Albă, din Washington DC de către Biden: Donați Ucrainei un sistem PATRIOT! După cum ați constatat, Iohannis și generalii Armatei Române s-au conformat fără crîcnire și fără pic de rușine, lăsînd România fără apărare antiaeriană suficientă. Se poate spune, astfel cum anticipam din titlul acestui articol, că, de sărbătoarea Moșilor de Vară, chiar cu două zile mai devreme, deși au stat departe de Biserică în acea zi, membrii CSAT au dat de pomană Ucrainei, personal președintelui-actor Zelenski, un sistem PATRIOT de un miliard de euro. Să fie primit! Să fi zis Zelenski „Bogu da prosti!”? Poate în gînd,  ceea ce nu cred. Credința lui are alte coordonate spirituale mai puțin relevante în relația interesată cu România cea binefăcătoare...
Donare cu premeditare
Comedia cu ședința CSAT – vezi, Doamne, pentru a se da o spoială de responsabilitate statală a actului ce urma să fie parafat – n-a fost decît o fațetă a scenariului regizat de marele producător NATO, Klaus Iohannis. În vederea astupării gurii poporului (care popor?) care, eventual, l-ar critica pentru faptul că a lăsat Țara fără singurul sistem PATRIOT funcțional, Iohannis s-a grăbit să pună în scenă actul II al piesei de teatru absurd „PATRIOT  la Capu Midia”. Astfel cum apare în presa militară, ca prefață la piesa în sine, ne putem debarasa de singurul sistem PATRIOT funcțional, deoarece „Al doilea sistem PATRIOT, este gata de misiune”, explicația următoare fiind destul de edificatoare: „Procesul de operaționalizare a celui de-al doilea sistem PATRIOT a fost finalizat, săptămîna trecută (cu o săptămînă înaintea ședinței CSAT – n.a.), prin executarea tragerilor reale în poligonul din Capu Midia, fiind certificat gata pentru îndeplinirea unei misiuni. În perioada 3-14 iunie, la Capu Midia, s-a desfășurat exercițiul Ramstein Legacy 24 (RALY24)”.
Pentru că soldatul român, de cînd a intrat în marea familie NATO, nu mai poate face nicio mișcare singur, de capul lui, fără însoțirea camarazilor de luptă și de concept din țări surori NATO, și de data aceasta, succesul de la Capu Midia a avut loc în cadrul exercițiului amintit, la care au luat parte 1.300 de militari din 9 state aliate (Cehia, Franța, Germania, Lituania, Polonia, Portugalia, Slovacia, Turcia și Ungaria), care au operat sisteme de rachete PATRIOT, HAWK, respectiv aeronave F-16, IAR-330, IAR-99, YAK-52 românești și alte echipamente de apărare aeriană cu baza la sol, sisteme de comandă control, precum și aeronave militare ale națiunilor participante. Pentru a face trecerea de la proprietatea asupra celor două sisteme PATRIOT utilizabile, ni se face pregătirea psihologică și patriotică internațională (adică a datului de pomană), într-un mod persuasiv-lacrimogen: „Armata României are acum o capacitate pe care n-a avut-o niciodată înainte, să angajeze rachete balistice. (Atenție, acum urmează partea lacrimogenă!) Or, în momentul de față, în Ucraina, aceasta este una din amenințările principale cărora puține națiuni se pot lăuda că sînt capabile să le facă față. România este capabilă să facă față acestor amenințări de tip balistic. Avem două baterii PATRIOT operaționale. Mîine pot intra în luptă, dacă e cazul”.
Spusele de mai sus, cu siguranța certificării lor, fac parte dintr-o declarație a colonelului Virgil Toșa, nimeni altul decît comandantul Regimentului 74 PATRIOT. Numai că, oricît de autorizată ar fi această declarație, la ora cînd scriu aceste rînduri – ca efect al ședinței CSAT din 20 iunie a.c. – nu mai corespund realității pentru simplul motiv că o baterie PATRIOT am cedat-o Ucrainei pentru a-i întări apărarea. Din acest motiv nici declarația optimistă a colonelului Cristian Popovici, șeful Direcției de Informare și Relații Publice din cadrul MApN, nu mai este întru totul valabilă: „Acest proces a fost finalizat, astăzi, pentru cel de-al doilea sistem, cu sistemele trei și patru setate să urmeze același proces, avînd ca scop o pregătire completă pentru luptă pînă la jumătatea anului viitor”. După cum vedeți, acum mergem pe ipoteze, întinse, teoretic, într-un timp calendaristic anume, pentru că, în realitate, nimeni nu știe data precisă în care următorul (următoarele) sisteme vor fi operaționale. Pînă atunci, asaltați de propaganda pro americană, conform căreia chiar și la noapte putem fi atacați de Rusia lui Putin, ne întrebăm: cu ce ne vom apăra dacă, mărinimoși din fire, am renunțat la unul dintre cele două sisteme PATRIOT operaționale, cedîndu-l pe degeaba Ucrainei?
Tot am pomenit în acest articol de CSAT (Consiliul Suprem de Apărare a Țării), în contextul nedorit de noi de a dona un sistem PATRIOT către Ucraina, după ce, în aproape doi ani și jumătate, am făcut o serie de sacrificii pentru această țară, care au întrecut orice așteptări din toate părțile. CSAT înseamnă niște oameni, personalități cu funcții înalte în Statul Român – membrii acestui organism național fiind într-o organigramă în conformitate cu legile în vigoare. Iată, în principal, cum este definită misiunea CSAT în Constituția României, art. 119 – Consiliul Suprem de Apărare a Țării: „Consiliul Suprem de Apărare a Țării organizează și coordonează unitar activitățile care privesc apărarea țării și securitatea națională, participarea la menținerea securității internaționale și la apărarea colectivă în sistemele de alianță militară, precum acțiuni de menținere sau de restabilire a păcii”.
Lăsînd la o parte capcanele acestei definiții alambicate și interpretabile, care creează portița de angajare a României (dacă membrii CSAT doresc acest lucru) în conflicte cu implicații generice, care n-ar fi trebuit să atragă România, să vedem actuala componentă a acestui organism, cea în care – deși existau mai multe întrebări care nu primiseră, încă, răspunsurile adecvate și liniștitoare – CSAT a dezarmat, pur și simplu, Armata Română, pentru a face pe plac SUA și UE. Citiți-le numele și „felicitați-i” pe cei care, sfidînd starea precară a Națiunii, criza economică în care România se scaldă și amenințările războiului de la frontierele Țării, au votat aruncarea la gunoi a unui miliard de euro. Pînă la aceste nume, să recapitulăm, să vadă și Iohannis că nu sîntem proștii lui, o turmă de oi care behăie de fericire că are la stîna Statului un cioban neamț – deci: cu 5 ani înainte de a primi vreun șurub de PATRIOT, am achitat exorbitanta sumă de peste 7 miliarde de euro (bineînțeles, bani din împrumut, generatori de dobîndă, care se adaugă celor peste 7 miliarde), pentru 7 baterii (sisteme) PATRIOT. După ani de zile, cînd americanii au avut chef, ne-au livrat 4 sisteme din cele 7. După încă doi ani, în urma unor antrenamente intense și în forță, am reușit să operaționalizăm prima baterie, și cînd am făcut acest lucru cu a doua, pe prima am dat-o de pomană de Moșii de Vară!
Iată echipa care a mîncat coliva în valoare de UN MILIARD DE EURO  primului sistem PATRIOT pe care l-a avut Armata Română:
1. KLAUS WERNER IOHANNIS, Președintele României – președinte al CSAT;
2. ION - MARCEL CIOLACU – Prim-ministrul Guvernului României – vicepreședinte al CSAT;
3. ANGEL  TÎLVĂR – Ministrul Apărării Naționale;
4. MARIAN-CĂTĂLIN PREDOIU – Ministrul Afacerilor Interne, viceprim-ministru;
5. LUMINIȚA-TEODORA ODOBESCU – Ministrul Afacerilor Externe;
6. ALINA-ȘTEFANIA GORGHIU – Ministrul Justiției;
7. ȘTEFAN-RADU OPREA – Ministrul Economiei, Antreprenoritului și Turismului;
8. MARCEL - IOAN BOLOȘ – Ministrul Finanțelor;
9. Directorul Serviciului Român de Informații;
10. GABRIEL VLASE – Directorul Serviciului de Informații Externe;
11. GHEORGHIȚĂ VLAD, general – Șeful Statului Major al Apărării;
12. IOAN OPRIȘOR – Consilier Prezidențial pentru securitatea națională;
13. MIHAI ȘOMORDOLEA, general – Consilier de Stat – Secretarul CSAT.
Acum că pomana a fost oficializată, cică membrii CSAT ar fi evocat eventuale compensații pe care ar trebui să le primească România în schimbul acestei donații insolite. Numai că, ceea ce vor ei acum, trebuia negociat înainte de această ședință catastrofală pentru România, ședință ce ar fi trebuit să se desfășoare cu documentele pe masă (parafate și semnate de Washington), cu privire la obiectul și valoarea compensației. Iată, însă, pe ce surogat de competență merge CSAT, organism complex, național, pus la dispoziția NATO și a lui Zelenski, a cărui țară, deși nu face parte din Alianța Nord-Atlantică, este tratată ca un membru deplin: „Această donare se face cu condiția continuării negocierilor țării noastre cu Aliații (apropo: Unde? Cînd? Și cu ce rezultate s-au soldat aceste negocieri care trebuie continuate?), în special cu partenerul strategic american (de la acest „parteneriat strategic”, România va avea de tras multe belele!), în vederea obținerii unui sistem similar sau echivalent, care să răspundă nevoii de asigurare a protecției spațiului aerian național, de modernizare a Armatei României și de asigurare a interoperabilității cu sistemul NATO, fiind, totodată, necesară identificarea unei soluții temporare de acoperire a vulnerabilității operaționale astfel create”.
Culmea ironiei în materie de apărare și, totodată, culmea contrazicerii, este că, după ce România a rămas doar într-un sistem PATRIOT funcțional, cu perspectiva incertă a înlocuirii celui donat cu ceva similar, comunicatul CSAT ne prostește în față, bătînd apa în piuă cu vorbe fără acoperire. Iată un exemplu clasic de demagogie, dar și de iresponsabilitate tocmai la acest CSAT, for ce ar trebui să fie nucleul stabilității militare a României, adevăratul ei vector pentru APĂRARE, nu pentru ațîțarea la război, bazat pe asigurările irealiste ale unui stat (SUA) cunoscut ca cel care a provocat cele mai multe războaie locale din 1945 încoace. „Decizia s-a bazat pe o evaluare tehnică aprofundată a autorităților române, fiind luate toate măsurile pentru eliminarea riscului de creare a unor eventuale vulnerabilități pentru România”. Numai prostii și vorbe fără acoperire! Păi, domnilor, mari oameni de stat, care ați „furat”, în văzul întregii Țări, un miliard de euro, lăsînd, în același timp, spațiul aerian al României la cheremul lui Putin (deja cu amenințări), ce... aprofundare tehnică ați făcut, cînd voi, oameni de stat români, presupuși că sînteți în slujba României, ați optat pentru înarmarea unei țări vecine, în detrimentul țării voastre?  Ce nu e clar? În  termeni juridici, acest act, dincolo de pomana de Moșii de Vară, poate fi încadrat în trădarea intereselor naționale în favoare altui stat, indiferent cum se numește acesta și ce statut are! Ce e greu de înțeles că Ucraina nu e România, și România nu e NATO, oricîtă propagandă americană dezvoltați? Făcînd o glumă, cred că după meciul în care România a spulberat Ucraina, la fotbal, ați fi fost în stare ca, într-o ședință CSAT, să condamnați acest rezultat, apostrofîndu-i pe fotbaliștii din naționala României că... au făcut jocul lui Putin! Doamne ferește!
Lăsînd gluma la o parte, situația s-a complicat.
Surse din Armata Română spun că generalii au recomandat ca România să refuze această solicitare. Din ce cauză? Din simplul motiv că Armata Română nu ar avea suficiente capacități de apărare nici pentru apărarea antiaeriană a României – donarea unui sistem, în condițiile de față ar vulnerabiliza mult spațiul aerian la un atac dușman. Desigur, au fost păreri autorizate (prin profesionalismul și expertiza acestor generali), dar neluate în seamă de membrii CSAT, dominați de avîntul iohannist către treptele  înalte ale NATO pe care voia să se cocoațe.
Instruim ilegal armate străine
Face ce face președintele Iohannis, și iar mai angajează România într-o acțiune miliatră care ne bagă la serioase cheltuieli, simultan cu o nouă expunere la reacția (normală, din punctul lui de vedere) lui Putin și a Guvernului de la Moscova, cu privire la amenințarea României. Situația actuală este legată de Baza aeriană de la Fetești, pentru care, nu doar că s-au cheltuit milioane de euro, dar s-a constatat că, în mare parte, a fost o finanțare ilegală. Situația este puțin încurcată, dar o vom explica.
Prin ambiția lui de a deveni (și a fi recunoscut) lider regional, Klaus Iohannis, mîniindu-l teribil pe Putin, a creat, la Baza Aeriană de la Fetești, Centrul european de instruire a piloților ucraineni pentru avioanele F-16, toate cheltuielile (și nu sînt puține) revenind statului român, în speță Armatei. Mai mult decît atît, milioanele de euro pe care statul român le va suporta cu instruirea piloților ucraineni vor ajunge la americani, în mare parte, datorită faptului că producătorul avioanelor de luptă din SUA, compania Lockheed Martin, a pus la dispoziție (bineînțeles, contra cost) instructori și personal tehnic pentru Baza Aeriană de la Fetești. Și costurile „azilului” de la Fetești nu sînt mici luînd în considerație chiar numai operațiunile de bază: instruirea personalului ucrainean; cazare; hrănire; transport; combustibil necesar procesului de instruire; asigurarea echipamentului necesar; asigurarea medicală, precum și alte bunuri și servicii necesare într-un astfel de proces complex.
Pentru acest deziderat filantropic Guvernul României a fost capabil să-și încalce propriile precepte care derivă din legea licitațiilor, fiind „nevoit” s-o eludeze numai și numai de dragul sacrificiului (și legislativ, nu doar financiar) pe altarul sprijinirii lui Zelenski. Cum motivează MApN încheierea acestor contracte fără a mai trece prin procedura licitațiilor? Invocînd „caracterul sensibil al lucrărilor și serviciilor ce necesită a fi contractate și de natura confidențială a activităților ce au ca scop instruirea personalului ucrainean, precum și de caracterul urgent al acestei activități, aplicarea legislației care reglementează achizițiile publice conducînd la imposibilitatea realizării instruirii  personalului ucrainean din cauza temenelor reglementate de legislație și a posibilității contestării procedurilor de achiziție”. Deci, în iureșul pregătirii de război, aruncăm la gunoi Legile Statului Român, deschizînd, practic, calea spre afaceri dubioase cu aceste... urgențe. Totuși, după cîte cunoaștem, în România nu s-a declarat nici măcar starea de necesitate, darmite starea de război. În aceste condiții, Guvernul acționează potrivit acestor stări cu totul și cu totul speciale?  
Dacă tot scriem despre forțarea legilor României cu privire la Centrul european de instruire a piloților ucraineni pe F-16, nu trebuie să omitem faptul că, de la începutul anului și pînă în prezent, procedeul de finanțare a cheltuielilor aferente acestei instruiri a fost ilegal! Cum de s-a întîmplat acest lucru? Explicație: cu toate că acest centru a fost inaugurat în noiembrie 2023, procesul de instruire a piloților ucraineni începînd odată cu anul 2024, Ministerul Armatei s-a trezit din euforia locului fruntaș pe care-l ocupă în structura NATO, și a  „descoperit” că legea nu-i permite să finanțeze o armată străină! Speriat de consecințe (aiurea, cine să-l tragă la răspundere?) ministrul Angel Tîlvăr cere o Ordonanță de Urgență care să-i acopre risipa de la Baza Aeriană de la Fetești. Cum justifică MApN această... reparație legislativă? Desigur, invocînd alte legi!
Mai întîi pregătește terenul și apoi cere; aici oprindu-ne la cea de-a doua parte: „Potrivit prevederilor art. 14 alin. (2) din Legea nr. 500/2002 privind finanțele publice, nicio cheltuială nu poate fi înscrisă în buget și nici angajată și efectuată din buget, dacă nu există o bază legală pentru respectiva cheltuială. Totodată, este necesară asigurarea fundamentului organizării și funcționării facilității de instruire pentru personalul care operează aeronava F-16 din Baza 86 Aeriană-Fetești, în conformitate cu prevederile art. XXIV din OUG nr. 90/2003 pentru aprobarea unor măsuri de reducere a cheltuielilor bugetare pe anul 2023 în vederea încadrării în ținta de deficit bugetar asumată prin programul de convergență”. După aceste încurcături de limbă menite să justifice încălcarea Legii, vine bomba răsuflată în presă, care demontează tot eșafodajul ordinar al acestei afaceri, ridicat de servilul Iohannis, cu acoperirea membrilor CSAT ale căror nume le-ați citit mai devreme în text.
Care este bomba? După ce Iohannis a informat Parlamentul României că la Fetești se vor instrui 30 de piloți ucraineni, surse din Parlament au precizat că în ultima ședință a CSAT s-a luat în calcul instruirea a 350 de piloți ucraineni pentru F-16, ceea ce depășește cu mult plafonul sumelor planificate. Ținînd cont că numai pentru pregătirea unui pilot se poate ajunge la peste 6 milioane de euro, ajungem la suma astronomică de 2 (două) miliarde de euro! Iată că, după ce le-am dat ucrainenilor Canalul Bîstroe (mai vorbește cineva de acest furt?), după ce le dăm și gazele din Marea Neagră, după ce am oprit exportul cerealelor românești pentru a da cale liberă grîului ucrainean (de fapt, american), după ce i-am cadorisit cu un sistem PATRIOT, după ce le-am dat atîtea ajutoare de război, de parcă România ar fi într-un război cu Rusia, ca o ultimă (oare este ultima?) aroganță a lui Iohannis la adresa poporului român, mai facem o pomană de 2 miliarde de euro. Încă o dată poporul român este mințit de clasa politică de la putere, fără ca cineva – cu forță de penetrație – să ia atitudine.
Și acum, bomboana pe coliva României, pusă de acești nemernici care ne conduc, iată un fel de laudatio al MApN, referitor la „justificarea” miliardelor de euro date de pomană la Fetești: „Instruirea personalului ucrainean, cu finanțare de la bugetul de stat, va contribui la (țineți-vă bine de scaun!) creșterea profilului strategic la nivelul NATO și UE, cu impact asupra intereselor proprii de securitate”.
Uite cum am ajuns de la Moșii de Vară, la Vînzarea de Țară!

GEO CIOLCAN

Imi place articolul
Lasa un comentariu
Nota: HTML nu este primiti!
Trimite