
- 10-08-2020
- 0 Comentarii
- 300
- 0
La fel de stridente şi necugetate sînt declaraţiile
ministrului de Externe al României, Petre Roman, acesta permiţîndu-şi
neobrăzarea să vorbească în numele întregii Ţări, care, chipurile, îl
recunoaşte ca preşedinte al Iugoslaviei pe un candidat al Opoziţiei, înainte de
a se desfăşura turul II al alegerilor. Ar fi făcut o astfel de gafă, sau
provocare, foştii titulari ai portofoliului de Externe Vasile Alecsandri,
Vasile Boerescu, Nicolae Titulescu şi Grigore Gafencu? Niciodată. Dar, asta e
epoca nesănătoasă în care trăim: aşa după cum homosexualii agresivi au
insolenţa să ne acuze că noi sîntem, de fapt, anormali, la fel şi cu aceia care
tîrăsc Ţara în aventuri primejdioase şi care mint lumea că noi am reprezenta un
pericol pentru stabilitatea şi liniştea Ţării. Din păcate pentru diversioniştii
de profesie, populaţia s-a lămurit definitiv. Atunci cînd abandonezi, la
porunca stăpînilor străini, Basarabia de Sud, Bucovina de Nord, Ţinutul Herţei
şi Insula Şerpilor, nu mai ai nici o autoritate morală să deschizi gura pe tema
„interesului naţional”. Poate că Dumnezeu a vrut să se întîmple aşa, ca să
pricepem, cu toţii, faza nouă în care a intrat trădarea de Ţară. Timp de 4 ani,
actuala Putere n-a suflat o vorbă despre Pactul Ribbentrop-Molotov, dimpotrivă,
l-a ratificat şi ea, în iunie 1997, la Neptun.
Timp de 4 ani, Regimul Constantinescu n-a îndrăznit să spună
nimic despre tezaurul României, transportat în prostie, în februarie 1917, în
Rusia, de către guvernul liberal, tezaur care înseamnă 92,5 tone de aur şi pe
care însuşi Nicolae Ceauşescu i l-a cerut lui Leonid Brejnev, în septembrie
1965, la Moscova, citez: „Noi aici nu ridicăm decît problema de a se restitui
ceea ce a fost depozitat şi ceea ce Puterea Sovietică a spus că va restitui
Poporului Român. Nu înţelegem de ce să legăm problema aceasta simplă de
problemele celui de-al II-lea război mondial”. (Citat conform stenogramei
publicate în revista „Magazin Istoric”, nr. din octombrie 1999).
Astăzi, Partidul România Mare este mai puternic decît
oricînd. Ţara se uită la noi ca la ultima speranţă. Este bine să afle toţi că,
la ora actuală, PRM numără aproape 200.000 de membri cu carnet, ceea ce spune
multe despre fenomenul de masă al mişcării noastre. Adevăratele sondaje de
opinie ne situează pe locul II, cu cca 16,5% din preferinţele electoratului.
Zilele trecute, mi-a parvenit un Sondaj de Opinie extrem de interesant,
realizat de un colectiv de profesionişti care gravitează în jurul Armatei şi al
Serviciilor Secrete. La întrebarea „Ce calităţi trebuie să demonstreze viitorul
preşedinte şi pe care preşedinţii de după 1989 nu le-au avut?”, cei chestionaţi
au dat următoarele răspunsuri: 1) Cinste – 32,4%; 2) Curaj – 22,6%; 3)
Fermitate – 20,7%; 4) Inteligenţă – 14,3%; 5) Altele – 10%. La întrebarea „Care
dintre candidaţii la postul de preşedinte al României credeţi că vizează acest
post doar pentru satisfacerea intereselor personale sau ale partidului
(coaliţiei) care-l susţine?”, au fost date următoarele răspunsuri: 1) Petre Roman
– 29,4%; 2) Theodor Stolojan – 18,6%; 3) Ion Iliescu – 17,3%; 4) Teodor
Meleşcanu – 15,9%; 5) Mugur Isărescu – 10,7%; 6) Corneliu Vadim Tudor – 5,1%.
În fine, la întrebarea „Care credeţi că este candidatul care-şi respectă cel
mai mult promisiunile făcute în campania electorală?”, operatorii de teren au
primit aceste răspunsuri: 1) Corneliu Vadim Tudor – 38,1%; 2) Ion Iliescu –
23,8%; 3) Mugur Isărescu – 11,3%; 4) Theodor Stolojan – 10,4%; 5) Teodor
Meleşcanu – 5,6%; 6) Petre Roman – 4,7%; 7) Alţii – 10%.
Aceasta e starea de spirit a populaţiei. E o fierbere surdă,
în aer, lumea aşteaptă o răsturnare totală a regimului politic, ceva
purificator, ca o furtună pe Mare, ca un cutremur al straturilor sociale. Este,
de altfel, ultima carte pe care o mai joacă Poporul Român, după care, Doamne
fereşte, ar putea fi înghiţit de Leviathanul mondializării. Înşişi tartorii
care ne-au chinuit, de pomană, timp de un deceniu, au ajuns acum la vorba
noastră. Astfel, şeful suprem al Fondului Monetar Internaţional, Horst Kohler,
a afirmat, recent, la Praga: „Sărăcia devine o ameninţare pentru stabilitatea
politică a lumii”. Iar preşedintele Băncii Mondiale, James Wolfenson, după ce
ne-a şantajat şi ne-a forţat să ne distrugem, singuri, combinatele zootehnice,
înfometîndu-ne şi mai rău şi provocînd scene de canibalism animal de neimaginat
în întreaga existenţă a acestui Popor iubitor al necuvîntătoarelor, s-a luminat
la minte, ca un bec cu Wolfram, cu numai cîteva săptămîni înainte de sfîrşitul
secolului şi al mileniului, adoptînd mina unui cetăţean care tocmai trecea şi
el pe-acolo, prin zona Ţărilor sărace, aflînd cu uimire că, citez: „Ceva nu
merge bine atîta timp cît venitul mediu în cele mai bogate 20 de state este de
37 de ori mai mare decît în cele mai sărace 20 de state. Nu putem ignora faptul
că mai mult de 1 miliard de oameni trăiesc cu mai puţin de 2 dolari pe zi”. La
concluzii dramatice au ajuns şi doi dintre cei care au dinamitat comunismul din
interior, fără a se gîndi ce vor pune în loc – e vorba de Alexandr Soljeniţîn
şi Lech Walesa, ambii laureaţi ai Premiului Nobel. E limpede că direcţia e
greşită. Întreaga Europă de Răsărit a fost plasată, de un acar nebun, pe linie
moartă. În răstimpuri, trenurile Ţărilor bogate trec ca fulgerul pe lîngă noi,
creîndu-ne iluzia că se mişcă ceva şi că acuş-acuş vom intra şi noi în curentul
de aer pe care îl stîmesc. Şi totuşi, stăm pe loc. De fapt, nu ne ducem nici
înainte, nici înapoi – ci în jos. „Na dne”, cum ar fi spus Maxim Gorki, adică
„La fund”, piesă jucată la noi sub titlul „Azilul de Noapte”. Tot un fel de
„Aziluri de Noapte” au devenit şi Ţările Europei de Răsărit, ca termen de
comparaţie şi ca ameninţare pentru occidentalii care ar îndrăzni să ceară
salarii şi pensii mai mari, ori să se revolte. Meritul, sau poate vina mea,
este că am înţeles înaintea altora acest mecanism. Asta l-am şi rugat pe
preşedintele Comisiei Europene, dl. Romano Prodi, în cadrul întîlnirii noastre
din ianuarie 2000: România să fie lăsată să producă, să exporte şi să-şi facă
ordine la ea acasă, inclusiv să i se permită distrugerea reţelelor de tip
mafiot. Aceasta e viziunea cea mai sănătoasă asupra situaţiei. Orice alt
discurs politic este fie demagogic, fie dăunător pentru prezentul şi viitorul
Ţării. În vremea din urmă, au tot ieşit la rampă unii candidaţi care îi atacă
aşa, impersonal, pe toţi ceilalţi, pe motiv că aceştia n-ar avea nici un
program coerent de guvernare. Personal, îmi place grozav de mult obsesia lor
privind termenul respectiv, fiindcă ce poate fi mai amuzant decît să-i auzi pe
unii adversari vorbind incoerent tocmai despre coerenţă?
Iată, stimaţi invitaţi, care sînt Priorităţile guvernării
Partidului România Mare. Ele au fost elaborate de mine, în luna august, la
nivel principial, dar, ulterior, au fost supuse dezbaterii specialiştilor
noştri, aşa încît am ajuns astăzi la un program complex şi bine articulat, în
50 de puncte. Ele sînt catehismul viitorilor miniştri, senatori, deputaţi şi
prefecţi ai PRM, fiind obligatorii şi pentru mine, în eventualitatea în care
voi fi ales preşedinte. Nutresc speranţa că nu-mi va reproşa nimeni „depăşirea
competenţelor prezidenţiale”. Eu înţeleg că există forţe oculte, care vor să
instaleze în fruntea României un om de paie, ca o sperietoare pe cîmp, probabil
şi cu o ţigară Assos în colţul gurii, dar vremea experimentelor iresponsabile a
trecut. Da, un preşedinte poate şi trebuie să se implice în tot ce ţine de buna
gospodărire a Ţării sale, de siguranţa vieţii şi avutului cetăţenilor, de
înscrierea Ţării pe un făgaş al normalităţii, al legalităţii, al democratizării
autentice, iată ce vom face noi atunci cînd vom veni la Putere, şi vă jur cu
mîna pe Biblie că nimeni şi nimic nu ne pot sta în cale sau întoarce din drum:
1) Organismele europene şi internaţionale vor primi asigurări
ferme privind continuarea procesului de integrare europeană şi euro-atlantică a
României, precum şi de respectare a obligaţiilor asumate de Statul Român prin
tratatele pe care le-a semnat şi prin actele internaţionale la care este parte.
2) Armonizarea legislaţiei României cu legislaţia comunitară,
respectîndu-se, însă, valorile naţionale specifice.
3) Instaurarea Dictaturii Legii şi, la nevoie, instituirea
temporară a stării de necesitate, eventual pe o perioadă de 6 luni, pentru
oprirea anarhiei, a dezastrului şi a căderii Ţării în haos.
4) Elaborarea unui Pact politic şi social pentru realizarea
unei strategii sănătoase de relansare a economiei naţionale.
5) Dezvoltarea comerţului exterior prin intensificarea
cooperării cu partenerii din Uniunea Europeană şi prin recucerirea pieţelor de
desfacere din Africa, Asia, America de Nord, America Latină, Ţările Arabe şi
fostul spaţiu al URSS.
6) Încetarea falimentării deliberate a industriei româneşti,
prin aplicarea unor măsuri energice, de relansare a acesteia.
7) Dezvoltarea unui sistem energetic competitiv, capabil nu
numai să asigure necesarul intern, ci să contribuie şi la echilibrarea balanţei
de plăţi.
8) Aprecierea ca prioritate naţională a reabilitării,
modernizării şi dezvoltării infrastructurii transporturilor.
9) Reducerea decalajelor de dezvoltare existente faţă de
Ţările U.E. în domeniul comunicaţiilor şi al tehnologiei informaţiei.
10) Eradicarea mizeriei crunte de la sate, refacerea şi
înflorirea agriculturii româneşti printr-un program de amploare naţională, susţinut
prin subvenţii de la Bugetul de Stat, acordarea de credite pe termen lung cu
dobîndă subvenţionată, dotarea cu maşini agricole a exploataţiilor agricole,
stimularea creşterii animalelor şi a păsărilor (inclusiv revigorarea marilor
combinate zootehnice), refacerea şi extinderea sistemelor de irigaţii.
11) Turismul va deveni o prioritate naţională, astfel încît,
după maximum 4 ani, el să aducă la Bugetul de Stat – conform estimărilor celor
mai buni specialişti – un venit net de cel puţin 3 miliarde de dolari anual.
12) Fundamentarea unei strategii viabile pentru dezvoltarea
Întreprinderilor Mici şi Mijlocii, pentru stimularea legislativă şi financiară
a cetăţenilor să-şi deschidă o afacere profitabilă.
13) Respectarea, ocrotirea şi garantarea proprietăţii private
– principalul motor al creşterii economice şi al bunăstării populaţiei.
14) Reducerea drastică a şomajului, prin redeschiderea
capacităţilor de producţie rentabile (închise artificial) şi prin crearea a cel
puţin 500.000 de locuri de muncă; totodată, vor fi terminate toate
construcţiile începute înainte de decembrie 1989.
15) Revigorarea cercetării ştiinţifice şi a progresului
tehnologic, oprirea exodului de inteligenţe româneşti peste hotare.
(va urma)
CORNELIU VADIM TUDOR
(30 septembrie 2000, Casa Republicii; adiscurs de acceptare a
candidaturii la funcţia
de preşedinte al României)
16.0 C