- 08-02-2021
- 0 Comentarii
- 782
- 4
Doamnelor şi domnilor,
daţi-mi voie să încep prin a vă
mulţumi pentru invitaţie şi să adresez Congresului Extraordinar al UNORD un
mesaj de salut şi sincere urări de succes din partea Partidului România Mare!
Este o onoare pentru mine şi pentru ceilalţi parlamentari care mă însoţesc să
participăm la acest eveniment foarte important în viaţa social-politică a
Ţării. Pentru că reuniunea revoluţionarilor din întreaga Ţară are loc într-o
perioadă de comă a societăţii româneşti. S-ar putea ca tot ceea ce se va
întîmpla aici, în această aulă, să reprezinte şocul electric atît de necesar
pentru resuscitarea la viaţă a unui organism care, altminteri, s-ar îndrepta,
ireversibil, spre moarte. Într-o Ţară plină de secături, cum spunea Octavian
Goga, şi într-o vreme în care toţi şi-au lipit termenul „Naţional” ca pe-un
abţibild, şi PNŢCD, şi PNL, şi Alianţa Naţională, pînă şi jocul piramidal
autointitulat Fondul Naţional de Investiţii – eu cred că UNORD este singura
organizaţie care are dreptul moral să îşi spună „Naţională”. Aidoma primilor
colonişti ai Americii, voi, revoluţionarii de la UNORD, sînteţi cei mai
temerari, cei mai revoltaţi, cei mai necăjiţi oameni. Aţi vrut să construiţi o
Lume Nouă, cu Biblia în stînga şi cu Puşca în dreapta, aţi ieşit în stradă,
v-aţi oferit piepturile dezgolite, fiecare zid pe lîngă care aţi trecut putea
fi un zid al execuţiei, fiecare banal stîlp de iluminat stradal se putea
transforma într-un stîlp al infamiei, la care vă puteau pune, ba chiar v-au şi
pus, cîrcotaşii de profesie, cei care nu v-au înţeles, cei care aşteaptă ca
totul să se rezolve de la sine şi îi urăsc, din instinct, pe aceia care nu au
laşitatea şi mediocritatea lor. A rememora astăzi, la aproape 11 ani,
evenimentele din decembrie 1989 înseamnă a răsuci cuţitul în rana istorică a
unui Popor veşnic minţit, batjocorit, tîlhărit. Pentru drepturile sacre ale
acestui Popor v-aţi ridicat voi, pentru arborele cu fructe dulci al Libertăţii,
gîndindu-vă că aveţi doar o existenţă de trăit şi că e mai bine să fii o zi
vultur decît o viaţă întreagă vrabie. Revoluţia – această leoaică nebună, care
îşi mănîncă puii! În toate epocile istorice şi pe toate meridianele aşa a fost,
mereu au căzut cei mai buni, iar supravieţuitorii s-au simţit trădaţi, jigniţi,
priviţi ca un fel de paria ai societăţii. „Canalia de uliţi”, despre care scria
doctrinarul naţional Eminescu, n-are altă bucurie decît să stea pe marginea
şanţului şi să aplaude ducerea la eşafod a eroilor, care au vrut să facă ceva
bun pentru semenii şi pentru Ţara lor. Vă întrebaţi mereu cum a fost posibil să
vă fie furată Revoluţia, care e momentul acela în care voi aţi fost daţi la o
parte şi s-au strecurat în scenă, din culise, nişte actori pe care nu-i mai
văzuserăţi niciodată. Am să vă răspund prin reproducerea unei stampe dramatice,
ce se referă la acel declic istoric care a transformat Revoluţia Franceză în
contrariul ei, pînă s-a ajuns, din nou, la dictatură!
Niciodată nu strică un apel la Istorie,
pentru simplul motiv că numai aşa vom înţelege seriile logice cu care lucrează
destinul, şi numai aşa vom cîştiga înţelepciune. Pentru că asta e drama
României la ora de faţă: aproape toată lumea vrea să câştige fie alegerile, fie
poziţii privilegiate, fie bani la Robingo sau din alte marafeturi, dar nimeni
nu vrea să cîştige minte. Am să reproduc scena tulburătoare, petrecută într-o
zi de iulie a anului 1794, la Paris: „E dimineaţă. Apele Senei sclipesc în
bătaia soarelui, oamenii zoresc la treabă, în timp ce brancardierii, în număr
de 4, care-l transportă pe Incoruptibil la Conciergerie, s-au oprit să mai
răsufle la Pont-Neuf. Robespierre e aşezat într-un fotoliu, cu capul
învălătucit în bandaje, cu ciorapii căzuţi peste pantofi, cu ochii închişi.
(...) O nouă epocă începe, cu noi conducători şi noi victime. Conspiratorii
şi-au atins scopul. Franţa îşi însuşeşte victoria lor şi face din ea sfîrşitul
Revoluţiei. O dată cu Robespierre, autoritatea iacobină se prăbuşeşte,
proorocul e zdrobit şi credincioşii se risipesc în toate vînturile.
Conspiratorii care au dat această lovitură de stat nu-şi dau încă seama că nu
alcătuiesc un bloc omogen, că s-au adunat laolaltă numai de frica aceluia care
acum urmează să moară. Mîine, deosebirile şi duşmăniile dintre ei vor începe.
(...) Unde era Poporul ieri, unde va fi mîine? (...) La tot pasul cortegiul se
poticneşte. Robespierre deschide ochii şi-i închide, îndată, la loc. Urletele
sporesc, cîteva cumetre se iau de mînă şi încing o horă în jurul căruţelor. Un
băiat de măcelar înmoaie o mătură într-o găleată plină de sînge de vită şi
stropeşte obloanele casei. Robespierre nu vede nimic din această scenă.
Sufletul său e atît de îndurerat, încît orice altă senzaţie a dispărut. Simte
ca un val ce se sfarmă şi se scurge într-o nedesluşită mulţumire: vino, moarte
blîndă, vino repede, frumoasă moarte! (...) Abia pe la 6 şi jumătate seara cortegiul
a ajuns la eşafod. Imensa piaţă, de la terasa Tuileriilor pînă la intrarea în
Champs-Elysées, e o mare de capete. (...) Din mii de piepturi izbucnesc urlete
la fiecare cap care cade în sac. Robespierre a fost lungit pe jos. Nemişcat, el
priveşte spre cer, în timp ce prietenii săi mor. Acum, i-a venit rîndul lui
Saint-Just. Palid, dar impasibil, cu capul sus – capul lui frumos – el urcă
treptele eşafodului; la urechile lui, cerceii se leagănă fără zgomot. Pe dînsul
moartea nu-l sperie. Oamenii mari nu mor în pat – a spus el într-o zi. El nu e
o victimă a morţii, e stăpînul ei. (...) Robespierre urmează să moară
penultimul. Rănitul, legat, e ridicat în picioare şi urcă repede şi hotărît
treptele, iată-l acum sub cerul încă luminos al amurgului de vară. Vuietul
mulţimii se dezlănţuie ca un uragan. Ce sînt urletele astea? Ce sînt oare miile
astea de braţe întinse, miile astea de guri deschise, ochii ăştia? Să fie oare
Poporul, Poporul Francez? Nu, e cu neputinţă, am cunoscut doar Poporul, i-am
simţit doar răsuflarea, glasul lui m-a mîngîiat noaptea cînd lucram, aplecat
peste măsuţa mea. Nu, eu singur ştiu ce e Poporul şi duc taina cu mine în
mormînt. Aici, gîndurile îi sînt înterupte. Călăul s-a apropiat de el şi,
dintr-o mişcare, i-a smuls bandajul de pe obraz. Îngrozitoarea rană apare,
falca atîrnă de un fir, sîngele ţîşneşte din căscătura enormă a gurii.
Robespierre scoate un răget atît de puternic, atît de ascuţit, încît e auzit în
capătul celălalt al pieţii. O rană care nu mai conteneşte să sîngereze şi un
ţipăt atotputernic, de durere – astfel apare în clipa supremă Incoruptibilul,
în faţa Poporului, înainte de a fi înhăţat de călău şi culcat sub cuţitul ce
cade neînduplecat” – am încheiat citatul din lucrarea „Robespierre”, de
Friedrich Sieburg.
(va urma)
Corneliu
Vadim Tudor
14.8 C