Renașterea naționalismului în România – un vis care poate deveni realitate (3)
  • 08-06-2020
  • 4 Comentarii
  • 4611
  • 46

Vadimismul – o nouă paradigmă

– cele 10 principii ale Vadimismului –

Motto: Vadimismul își propune ca România să fie independentă, suverană, prosperă, puternică și măreață – Lidia Vadim Tudor

Așa cum am anunțat în numărul trecut al revistei, venim către dumneavoastră cu cele mai importante principii care vor sta la baza a ceea ce noi ne dorim să reprezinte Renașterea naționalismului românesc, sub umbrela vadimismului. Valorile pe care Corneliu Vadim Tudor le-a lăsat în urmă, simple, dar de o măreție uluitoare, vor sta la baza construcției politice ale cărei premise începem să le conturăm. Cei care vor considera că se identifică cu ceea ce noi propunem, cei care nu vor să își impună propriile reguli – lucru pe care îl descurajăm din start – sînt invitați să ni se alăture. În această etapă este foarte important ca cei interesați să fie conștienți că nu va fi ușor și că este necesară, pe lîngă aderarea la o viitoare mișcare politică, asumarea unor responsabilități. Nu dorim să adunăm mii de membri care să își dea cu părerea și să nu facă nimic. Nu! Dorim să adunăm oameni cu nerv, oameni vii, oameni care nu doar că se vor regăsi în valorile vadimismului, ci se vor implica în aducerea lor în prim planul politicii românești. Sîntem de acord că fiecare cetățean al acestei țări este liber să adere acolo unde propriile convingeri îl îndrumă. Nu ne propunem să facem prozelitism, ci să expunem ce e mai bun și util pentru țara noastră, pentru România, iar cei care rezonează cu noi sînt bineveniți. Nu vom lucra cu orice necunoscut, ci vom face o selecție alegînd crema vadimismului, pe cei mai buni. Țineți minte, o țară nu se construiește pe Facebook, așa cum nici schimbarea nu va avea loc doar în lumea virtuală. Realitatea este ceea ce ne conduce pe noi și pe care noi o dorim cît mai frumoasă, prosperă și cît mai naturală pentru România.

Cele zece principii care vor sta la baza renașterii naționalismului românesc sînt, de fapt, temelia noilor valori pe care vadimismul dorește să le aducă în conștiința publică a românilor și de la care putem construi un curent politic cu totul nou și puternic.

Moștenirea pe care Corneliu Vadim Tudor a lăsat-o în urmă – pe lîngă opera culturală – se completează cu valorile naționaliste pe care le-a apărat și pentru care s-a sacrificat, fără să se abată nici o secundă de la ele. Vadim și-a păstrat întotdeauna credința în Dumnezeu și în valorile religiei. A iubit poporul român, acest pămînt, această țară. A fost întotdeauna ghidat de un spirit real al dreptății față de semenii săi, față de tot ce înseamnă România, valorile și tradițiile românești. Și-a apărat onoarea și astfel a abordat orice provocare la care a fost supus de-a lungul vieții. A fost întotdeauna responsabil și și-a asumat acțiunile. Vadim și-a respectat țara, a respectat românii, indiferent de clasa socială. Nu a fost obedient față de superiori, și nici arogant cu cei inferiori lui. A avut mereu curajul de a reacționa la orice provocare, de a contracara orice acțiune care putea pune în pericol poporul român sau încălca principiile în care credea. A fost un patriot desăvîrșit și a luptat cu demnitate pentru suveranitatea României, arătînd prin tot ceea ce a făcut că a fost un naționalist autentic, un luptător.  Toate aceste calități reprezintă baza valorilor, a principiilor lui Corneliu Vadim Tudor, a moștenirii sale, a  vadimismului de care, în aceste vremuri tulburi, România are atîta nevoie.

Iată de ce principalele valori ale vadimismului, moștenirea pe care Tribunul a lăsat-o României, sînt cele mai puternice și frumoase calități pe care nu doar politicienii, ci toți românii le pot aborda ca bază a relațiilor cu semenii lor, cu țara lor.


1. Credința; 2. Iubirea; 3. Dreptatea; 4. Onoarea; 5. Responsabilitatea; 6. Respectul; 7. Curajul; 8. Patriotismul; 9. Demnitatea; 10. Suveranismul


Cei care cred în aceste principii, cei care simt că rezonează cu cele 10 valori, temelie a resursei și calității umane, sînt cei care vor pune, acum și în viitor, bazele unui nou mod de a face politică, ale unui curent care va readuce acestei națiuni măreția de care are atîta nevoie.

Vadimismul va fi viitorul acestei țări, pentru că în fiecare zi se dovedește tot mai mult că actualul mod de a face politică, bazat doar pe imaginile goale ale unor politicieni corupți și trădători, este falimentar și epuizat din toate punctele de vedere. Națiunile, fie că vorbim aici de România în particular, fie de Europa în general, încep să observe că în spatele imaginilor colorate ale politicienilor așa-zis democrați – liberali, socialiști, populari sau comuniști – se află doar practicile obscure ale unor grupuri de interese și nicidecum ale națiunilor.

Vadimismul, prin principiile sale corecte, va fi cel care, acum sau în viitor, va fi adoptat de către națiunile care ajung la înțelepciunea necesară pentru a înțelege că nu există un viitor fără o raportare la niște principii sănătoase. Vadimismul nu reprezintă nici un socialism luminat, și nici un comunism retrograd, nu este nici măcar liberal în sensul în care acest curent este aplicat azi. Vadimismul își propune ca România să fie independentă, suverană, prosperă, puternică și măreață. Și, pentru a ajunge acolo, va lua ce e mai bun din toate, va aplica cel mai liberal mod de a conferi prosperitate românilor, de a utiliza socialismul acolo unde națiunea simte nevoia și de a fi un stat dictator atunci cînd integritatea teritorială este în pericol. Va aborda orice provocare pentru a aduce liniște românilor. Nu există un liberalism perfect, așa cum nu există un socialism perfect. Dar putem tinde spre un vadimism care să readucă țării demnitate și putere, iar românilor, bunăstare și siguranță.

Renașterea naționalismului românesc pe baza principiilor vadimiste reprezintă cel mai sănătos mod de construcție politică post-decembrist. Iată de ce, pe cei care cred că vadimismul este curentul politic la care pot adera cu inima, îi așteptăm să ni se alăture. Principiile expuse de Lidia Vadim Tudor în repetate rînduri, pot fi sintetizate astfel:

Interesul național și iubirea de patrie sînt mai presus de interesul personal sau de grup.

Resursele naturale și umane trebuie să fie în propietatea sau sub protecția  statului român. Fie că vorbim de capacitatea creativă a românilor, de inteligența lor, fie de hidrocarburi, păduri, ape, capital cultural, aceste resurse trebuie să fie în proprietatea statului român sau puternic sprijinite financiar și atent gestionate, după caz, de către statul român. Resursele naturale ale României trebuie să fie în primul rînd ale românilor și fiecare cetățean să beneficieze de bunăstarea pe care aceste resurse o aduc, direct sau indirect, statului român. În ceea ce privește capacitatea creativă, inteligența românilor – și mă refer aici si la cei care aleg să plece din România – considerăm că este datoria statului român să stopeze acest exod. Plecarea tinerilor peste hotare reprezintă o pierdere grea pentru România, iar neglijarea acestui aspect aduce mari prejudicii economice, dar și culturale României.

Statul este cel care are obligația de a proteja libertatea și securitatea cetățenilor săi, indiferent dacă sînt români sau parte a minorităților naționale, atît pe teritoriul României, cît și în străinătate. Totodată, considerăm că statul român are obligația de a retrage cetățenia tuturor acelor persoane care, prin acțiuni repetate desfășurate  în afara granițelor țării aduc prejudicii de imagine sau materiale națiunii române.  Statul român are obligația de a asigura o imagine bună, corectă și demnă oricărui cetățean român, indiferent unde trăiește, așa cum fiecare cetățean român este obligat să promoveze cu onoare și respect valorile țării sale.

Întărirea capitalului național este obligatorie și acest lucru trebuie să fie o prioritate a guvernărilor viitoare. Prin aceasta se înțelege, în primul rînd, o creștere a ponderii capitalului românesc în economie, dezvoltarea societăților românești în paralel cu o creștere a veniturilor salariale ale fiecărui cetățean. În fapt, ținta vadimismului este aducerea României la măreția pe care nu a avut-o niciodată, dar spre care a tins mereu. Sprijinirea dezvoltării companiilor românești și extinderea activității lor și în alte state reprezintă o prioritate, știut fiind faptul că aducerea profitului în țară de către companiile românești va genera bunăstare națiunii în sine, dar și românilor. Este de datoria oricarui roman patriot sa inteleaga ca crestere ponderii capitalului national in economia romaneasca este un pas important spre suveranitate.  

Îmbunătățirea cadrului legislativ care să asigure dezvoltarea regională a țării, fără diferențieri între regiuni. Prin urmare, investițiile în infrastructură și crearea capacităților necesare de dezvoltare în regiuni nu se vor mai face discreționar, ci la nivel național, prin abordarea pe de-a întregul și nu pe regiuni, așa cum se procedează, în mod falimentar, acum. Asigurînd infrastructura necesară, capitalul financiar al țării va asigura dezvoltarea regiunilor, statul fiind obligat să aplice o legislație corectă și încurajatoare pentru companiile private sau chiar de stat, fie ca sunt ele românești sau străine.

Un Cod Fiscal stabil, corect și foarte clar. Actuala lege de funcționare a societăților comerciale, precum și schimbarea Codului Fiscal ori de cîte ori anumite interese de grup o cereau, au dus descurajarea celor care își doresc o carieră antreprenorială. Realist vorbind, în această perioadă, ca și în ultimii 20 de ani, antreprenorii privați au dus greul economic. Hățișul legislativ, coroborat cu metehnele organelor de control, ascut tensiunile dintre cele două entități – stat și privat – iar rezultatul nu este altul decît creșterea corupției și a evaziunii fiscale. Aceste practici trebuie să înceteze. Cu o lege clară, cu un Cod Fiscal schimbat cel mai devreme la 10 ani și doar dacă situația economică generală sau regională o cere, este baza de la care putem să vorbim despre o economie sănătoasă. Vadimismul își propune ca economia României să fie stabilizată, să încurajeze și să sprijine cu adevărat întreprinzătorii români și pe cei străini, dar pe criterii de egalitate legislativa, ceea ce nu s-a întîmplat în România niciodată pînă acum. Totodată, un alt obiectiv este descurajarea abuzurilor, fie că vorbim de cele comise de antreprenori, fie de cele ale organelor de control, care, din punctul nostru de vedere, sînt corupte și contraproductive. Scăderea taxelor pe salarii, pentru o perioadă de minim 10 ani este, de asemenea, o prioritate, deoarece această măsură va atrage mai multe investiții în țară și, evident, va întări capitalul național. În paralel cu această măsură, este necesară o diferențiere legislativă a codului fiscal pe regiuni, o abordare mai relaxată din punctul de vedere al taxării companiilor în zonele cu o economie slăbită, a zonelor defavorizate, dar pe baza unor criterii mult mai realiste decît încercările total falimentare ale guvernărilor din ultimii 30 de ani.

Abordarea Învățămîntului și a Sănătății ca priorități naționale, orice cheltuială în aceste sectoare fiind considerată investiție. O umbrelă legislativă corectă, implementată pe o perioadă de minim 20 de ani, cu legi care să nu fie schimbate la dorința cuiva sau din interese personale sau de grup, va aduce învățămîntul la nivelul de dinainte de 1989. De fapt, eliminarea corupției din zona de obținere a diplomelor va aduce un mare plus în dezvoltarea învățămîntului românesc. Totodată, abordarea asigurărilor de sănătate la un nivel responsabil de către stat, dar și a societăților private de asigurari, va conferi siguranță poporului român. Noi, ca țară, putem deveni un mare furnizor de servicii de sănătate pentru români, dar și pentru cetățenii altor state, așa cum observăm că se întîmplă în alte țări. Turismul medical poate constitui un mod realist de dezvoltare a capitalului național în viitor. Așa cum și învățămîntul poate fi. Să nu uităm că pînă în 1989, multe țări își trimiteau în România, pe bani grei, tinerii studenți, pentru școlarizare. Acest obicei poate fi reluat în condiții optime pentru statul român;

Dezvoltarea industriei de Apărare a țării este, de asemenea, o prioritate. Producerea în România, fie direct, fie sub licență, a materialelor militare, este imperios necesară pentru o reală protecție a securității naționale, fie că sîntem sau nu parte a alianțelor militare. În acest sens, este necesar ca România să își regîndească strategia de Securitate militară, atît ca stat național independent, cît și ca membru al unei alianțe. Din păcate, în prezent, Romania este la cheremul alianței din care facem parte, fără să avem în vedere că istoria ne-a arătat că, de foarte multe ori, am fost singuri în fața provocărilor.

Aducerea Serviciilor de Informații la cerințele constituționale este necesară și chiar obligatorie. Îndepărtarea trădătorilor din sistemul de intelligence al țării va duce la ieșirea României din zona de ,,colonie” și la reintrarea ei în normalitate. Totodată, scoaterea Serviciilor din zona decizională a votului este necesară, rolul lor fiind acela de a proteja și de a garanta corectitudinea votului și nu de a-l administra, așa cum se întîmplă acum. Chiar dacă la acest moment nu există dovezi, sînt suspiciuni majore că votul din ultimii 20 de ani a fost corupt, un exemplu fiind alegerile prezidențiale din anul 2009. Pentru concretizarea acestui deziderat, mizăm pe buna credință a ofițerilor români de informații, a celor care lucrează în acest domeniu, pentru că și ei, ca orice român, își doresc renașterea României și aducerea ei în prim-planul țărilor lumii, nu doar al celor europene. Totodată, ca urmare a puterii pe care directorii unor structuri informative o pot avea la un moment dat, mandatul le va fi limitat la maxim două, iar după ce ies din sistemul informativ, activitatea în zona politică trebuie să le fie interzisă, atît direct, cît și prin interpuși. Ei vor deveni pe viață ambasadori ai României în diferite state, iar singurul lor mod de consiliere trebuie să se limiteze doar la interiorul serviciului din care a făcut parte, prin acordarea de consultanță, dacă acest lucru nu interferează cu zona politică. În fapt, Servciile de informații trebuie să se disocieze de oamenii politici și trebuie să le fie interzis accesul neîngrădit la persoanele care fac parte din sistemul de justiție, judecători și procurori, dacă nu există dovezi temeinice că aceștia complotează împotriva statului român. Este necesară o abordare mai clară a rolului Serviciilor de informații, dar și limitarea puterii lor în zona deciziilor politice, altele decît cele oficiale și stipulate în legea de funcționare. În România, acest domeniu nu va fi niciodată perfect, dar măcar trebuie să tindem spre asta. În prezent, vedem pe post de consilieri ai diferiților oameni politici, persoane care au fost în prima linie a Serviciilor de informații. Experiența lor în această zonă trebuie pusă la dispoziția statului român, nu a unor președinți de partide.

Lupta împotriva corupției și a abuzurilor. Din nefericire, lupta anticorupție desfășurată în ultimii 20 de ani a făcut mai mult rău decît bine României, atît la nivel de imagine și percepție, cît și la nivel economic. Din acest motiv, vadimismul, cum era de așteptat, va lupta pentru crearea la nivel național a unei structuri de investigație a corupției, dar pe baza solidă a prevenției și nu a condamnării, cu scopul clar de protejare a statului român. Pe lîngă o prezență sportită în zona economică și politică, considerăm ca fiind importantă existența unui departament independent, al cărui obiectivsă fie cel de investigare a perioadei de după 1990, chiar dacă sîntem convinși că arhivele au fost deja distruse in multe cazuri. Considerăm că o abordare pragmatică a unei anchete referitoare la tot ce s-a întîmplat cu industria și cu agricultura românească dupa 1990 este, în primul rînd, un act de dreptate pe care noi trebuie să îl facem poporului român. O Carte Albă a jafului României de după 1990 poate fi o cale pentru viitor la care fiecare guvern, fiecare președinte de stat, fiecare parlamentar trebuie să se raporteze și să o încadreze la categoria ,,Așa nu”. Recuperarea prejudiciilor reale pe care statul român le-a înregistrat este, de asemenea, o prioritate a viitoarei lupte antimafie, dar care va avea în vedere să nu afecteze economia, companiile implicate. Pînă acum, prin modul absurd de luptă a DNA, au fost  afectate multe companii românești, firme în care lucrau români, în primul rînd, și al căror loc pe piață a fost ocupat de companii străine. Acest lucru nu este constructiv. Credem că o mai mare implicare a unui organism de luptă anticorupție în validarea licitațiilor precum și modificarea criteriilor acestora va atrage cu adevărat dezvoltarea economiei românești.

România, republică prezidențială, cu un Parlament redus, adaptat la populația României, dar și la resursele ei financiare este obiectivul vadimismului. Să nu uităm că există un referendum prin care românii au votat reducerea componenței Parlamentului la maxim 300 de membri. Cert este că președintele trebuie să devină pricipalul exponent al politicii, fie că vorbim de cea internă, fie de cea externă. Actuala republică semiprezidențială sau semiparlamentară – depinde cum este privită –  și-a dovedit statutul falimentar prin activitatea din ultimii 30 de ani. România trebuie să devină republică prezindențială cu un Parlament bicameral compus din 300 de parlamentari. 

Modificarea regulilor licitațiilor publice de la ,,prețul cel mai mic” la ,,timpul de execuție cel mai redus cu o garantie cat mai extinsa”.  O altă paradigmă pe care vadimismul o propune este aceea de schimbare a sistemului de licitații publice, și anume de renunțare la ,,prețul mic”, așa cum se întîmplă acum, și aducerea în prim plan a ,,termenului de execuție redus cu o garanție cat mai extinsă”. Viața ne-a învățat că cea mai prețioasă reusursă a oamenilor este timpul. Or, observăm că toți cei care s-au dezvoltat puternic în ultimii 70 de ani – fie că vorbim de Germania, Japonia și, mai nou, China – au pus timpul pe primul plan, nu costul. În acest mod, cetățenii se pot bucura chiar în timpul vieții de beneficiile acelor investiții, și nu urmașii urmașilor lor, așa cum se întîmplă în România. Aparent, costurile sînt mai mari. Dar, în timp, vom constata că nu este așa. Vorba aceea conform căreia sîntem prea săraci pentru a ne permite lucruri ieftine este valabilă inclusiv în acest mod de abordare a licitațiilor pentru lucrările publice. O autostradă care se va face în 3 ani, și care va aduce Europa mai aproape, va aduce benefici reale statului, românilor, decît dacă ea nu se va face niciodată, dar care deja ne-a costat enorm. Mă refer la acele studii de fezabilitate care se tot fac, la fel și fel de cheltuieli fără o finalitate. Este necesar, de asemenea, în acest context al licitațiilor, ca interesul național să primeze cînd este vorba de realizarea unor mari lucrări de infrastructură. Se știe că multe lucrări au fost blocate ani de zile din cauza acestui vid legislativ și întrebarea care se pune este: Cîți bani au cîștigat unii și cît de mult a pierdut statul român?

Aceste obiective, 12 la număr, împreună cu cele 10 principii, constituie baza pe care vadimismul, prin Grupul de Renaștere a Naționalismului din România (GRNR), le propune celor care rezonează cu ele și la care vor adera, nu cu vorba, ci cu inima.  Sînt multe de făcut în România. Dar pornind de la rezolvarea acestor puncte, pe principiul dominoului, se vor rezolva și celelalte probleme existente. Prin revigorarea capitalului național se va eroda puternic influența pe care unele țări o au încă în România. Dezvoltarea infrastructurii va propulsa economia la nivel național, iar acest lucru va rezolva o mare parte din problemele legate de locurile de muncă, ceea ce va îmbunătăți inclusiv sistemul de pensii, si nu numai. Crearea unui Cod Fiscal stabil, care să nu fie schimbat ori de cîte ori vor unii, va conferi încredere investitorilor români și străini în economia românească și, implicit, va atrage o creștere economică semnificativă. Limitarea instituțiilor de control, precum și abordarea cu responsabilitate a prevenției și nu aplicarea pedepsei, vor conferi încredere viitorilor antreprenori. Totodată, o taxare diferențiată pe regiuni, în funcție de dezvoltarea lor economică, va aduce un echilibrul economic. Si asta nu prin suprataxarea companiilor din zonele dezvoltate, ci prin relazarea fiscala a companiilor din zonele defavorizate.

Regulile pe care noi le propunem sînt cele care pot aduce prosperitate românilor, dar și o relaxare în privința urii care ne stăpînește. Cumva, noi trebuie să facem un efort, dar nu acela de a ne strînge cureaua sau a face foamea de dragul unui viitor care poate nu va veni niciodată, ci doar un efort al readucerii bunului simț în inimile noastre. Ne dorim ca statul român să mărească investițiile, să își asume responsabilități majore, dar în folosul poprului român. Statul care se împrumută pentru a face invesții este cel care dorește cu adevărat cel puțin readucerea României la măreția de altădată.

Notă:

Ca urmare a numărului mare de mesaje pe care le-am primit, am fost nevoiți să facem o adresă de e-mail dedicată inițiativei de formare a unui grup de lucru al cărui scop este acela de Renaștere a naționalismului românesc. Prin urmare, noua adresă la care ne puteți scrie este: grupvadimism@gmail.com

Cei care au trimis deja mesaj la adresa inițială nu mai trebuie să revină, doar că e bine să știe că vor fi contactați de pe noua adresă.


Redacția

Imi place articolul
Lasa un comentariu
Nota: HTML nu este primiti!
Trimite