- 06-02-2020
- 0 Comentarii
- 236
- 3
Pentru poporul român,
Sfîntul Crăciun înseamnă Răscruce de Drum. Un drum duce spre Răsărit și altul
spre Apus. Însă șarpele cu clopoței sună spre nicăieri, fiindcă Iuda
Iscarioteanul s-a multiplicat în acest veac și a vîndut cu un ,,sărut” tot ce
țara a agonisit. Patria-mamă s-a destrămat ca o năframă. Dacă din franjuri s-ar
putea face un ghem mare, românul ar putea țese o altă Patrie-mamă.
După 1989, industria
românească a fost declarată ,,morman de fiare vechi”. Lichidarea industriei
naționale, lipsind economia de suportul său de bază, a condus la șomaj și la
emigrări spre alte țări.
În regimul anterior,
etapele industrializării au fost gîndite ca o succesiune de acte politice,
sociale și economice a căror interacțiune să genereze, de la cincinal la
cincinal, noi baze de dezvoltare pe ramuri, într-un sistem de interdependență
între bazele de materii prime, industriile prelucrătoare, tradițiile locale în
domeniu, baza socială a mîinii de lucru. Platforma industrială devenise un
factor dinamic social, cultural și edilitar. Se construiau cartiere
muncitorești-satelit, cu confort mediu, spitale, baze sportive, școli
profesionale, licee, spitale, parcuri de agrement etc. Platformele industriale
au avut un rol benefic, mai presus de utilitatea lor economică. Au pus în
valoare geniul tehnic al poporului român, negat vehement de invadatorii vechi
și noi care-i atribuiseră doar aptitudini țărănești: de păstori și de plugari.
În 1989, numărul
populației ocupată în industrie era de 4.169.000, adică 37%. Industria,
dirijată conform necesităților interne și al cerințelor externe, planificată
riguros în funcție de resursele naționale și posibilitățile de import, a scos
România din înapoierea și sărăcia existente la sfîrșitul celui de al II-lea
război mondial, transformînd-o, spre 1985, într-un partener incomod al
economiei mondiale.
După 1990, lipsită de
baza ei industrială, care-i înzestra ramurile strategice, pe cele de larg
consum, pe cele specializate în export, economia națională a falimentat,
devenind sclava importurilor. Distrugerea modulului industrie – clasa
muncitoare a scos România din competiția economică și tehnico-științifică
mondială, transformînd-o în piață de desfacere a mărfurilor second-hand
occidentale, în piață de investiții a Ocultei, lipsind țara de o bună parte a
populației active superior calificată, contribuind la depopularea ei, la
pierderea independenței economice și politice.
,,Mormanul
de fiare vechi” al industriei bucureștene era, în anul 1989, organizat pe 5
platforme industriale, avînd fiecare sateliții săi: Platforma I – 23 August;
Platforma II – I.M.G.B.; Platforma III – Pipera; Platforma IV – Militari;
Platforma V – Băneasa-Militari. Uzinele ,,23 August” produceau locomotive
Diesel, echipamente complexe de foraj pentru metrou etc.
În prezent, Metroul din
Drumul Taberei ,,doarme” sub pămînt, de ani buni, și visează să iasă la
suprafață. Din cauza lui, tot cartierul Drumul Taberei e răscolit, copacii
tăiați, și se sapă, groapă lîngă groapă, fără să să întrevadă o mică speranță.
Nicolae Ceaușescu -
obligînd poporul român la o viață austeră, de muncă și renunțări, punînd în
valoare patrimoniul național – a eliberat România de datoria externă, asigurînd
stabilitatea monedei naționale. Din păcate, rezultatul n-a fost cel scontat și...
din stăpîni în această țară, am ajuns să muncim la străini! Poporul, Ceaușescu,
România... și mîndria de a fi construit un Palat cum nu s-a mai văzut: ,,Nu-i
pentru cine se pregătește,/ e prentru cine se nimerește...”
Trecutul e trecut, o nouă
eră a început. Părinții tinerilor de azi sînt ,,comuniștii” care l-au ovaționat
pe cel care avea să fie împușcat, ,,răsplătit” astfel pentru că a construit.
LILIANA TETELEA
14.8 C