
- 28-08-2020
- 0 Comentarii
- 2724
- 28
De 30 de ani asistăm la o degradare accelerată a sistemului
de Educație națională și, odată cu aceasta, la o degradare agresivă a culturii
generațiilor născute după 1990. Sistemul educațional a suferit modificări
majore în ultimii zeci de ani, dar, de fiecare dată, acestea au făcut mai mult
rău decît bine. Degradarea modului în care se face școală în prezent este
aproape ireversibilă și acest lucru are o singură explicație: numirea în
posturile de conducere ale Ministerului a trădătorilor sau a proștilor. Una din
două! Altă explicație nu există. Lăsînd la o parte testarea de tip grilă,
practică importată din Vest, acolo unde numai educație nu se face, mințile
strălucite ale celor care conduc România – ale celor din umbră, bineînțeles –
cochetează demult cu ideea de a scoate din programa școlară, definitiv sau pe
mod de avarie, a Istoriei. Nu știm dacă și Geografia va avea aceeași soartă,
dar ne așteptăm să devină și această materie, alături de Istorie, Cenușăreasa
învățămîntului românesc.
Dacă ne raportăm la numărul imens de tineri care sînt
manipulați grosolan pe fondul propriei lor lipse de cultură, de cunoștiințe,
putem deduce, fără nici un fel de reținere, că transformarea tinerilor în
legume a fost atent dirijată, controlată și inoculată. Mulți dintre cei care
ies la bătaie în stradă – pentru că așa li se arată la tv – sînt, de fapt, cei
care nu știu să judece, pe fondul lipsei unui sistem de referință solid la care
să se raporteze. Cînd un individ tînăr sau mai puțin tînăr nu are încă din
liceu bine ancorate niște valori personale ale poziției pe care o ocupă în timp
și spațiu, este greu de crezut că la maturitate va judeca obiectiv, el
devenind, automat, o oaie beată din turma manipulatorilor.
Este obligatoriu ca fiecare tînăr să fie bine ancorat în Istoria
și Geografia nu doar a țării în care trăiește, ci și a lumii, pentru a nu ceda
niciodată atunci cînd cineva cu putere și bani va încerca să îl folosească în
scopul atingerii unor interese personale sau de grup. Cînd știi Istorie, îți
cunoști dușmanii și prietenii și motivul pentru care trebuie să gîndești
înainte de a acorda credit unora care efectiv se folosesc de cei ca tine. Cînd
știi Geografie, ești mereu ancorat în spațiu, știi cine îți sînt vecinii, că
dincolo de orizont există munți, că unele țări au resurse, altele bogății, iar
unele au fost și sînt în continuare imperii. Geografia și Istoria trebuie să
ocupe un loc fruntaș în învățămînt, fie că vorbim de cel gimnazial, fie de cel
liceal. Aceste două materii, cu tot ce înseamnă ele, reprezintă temelia
formării oricărui copil pornit în viață, ancora care îl fixează în valorile
naționale și universale care îl vor însoți toată viața în drumul spre succes.
Vadimismul, privit ca un curent politic, își propune nu doar
ca aceste materii să fie piatra de temelie a culturii generale a fiecărui
tînăr, dar și verificarea informațiilor istorice ale României, acolo unde apar
semne de întrebare, și reevaluarea și actualizarea a tot ce înseamnă geografia
națională și globală. Istoria nu înseamnă doar bătălii pentru cucerirea unor
imperii, ci reprezintă civilizația cu tot ce înseamnă ea. Geografia nu înseamnă
doar ape, munți, cîmpii, ci mult mai mult de atît. Iată de ce una dintre cele
mai onorante misiuni pe care ar trebui să o aibă Statul român este ca în cadrul
Ministerului Educației, sub oblăduirea Academiei Române, să fie constituit un
grup de lucru care va avea rolul de a analiza toată programa școlară aflată în
vigoare în prezent și rescrierea istoriei pe baze solide, atît cît dovezile ne
pot permite.
Dacă se elimină testarea grilă și se revine la examen, cu o
lege care să nu fie schimbată ori de cîte ori un prost crede că știe el mai
bine, putem spune că vom asista la stoparea declinului învățămîntului românesc
și la creșterea calitativă a acestuia. Educația este baza formării unei
națiuni, a unui stat, iar investițiile în acest domeniu reprezintă o prioritate
a curentului vadimist pe care noi, Revista ,,România Mare”, îl promovăm.
RRM
-1.6 C