Importanța somnului pentru sănătate
  • 02-01-2023
  • 0 Comentarii
  • 272
  • 0

Dereglarea ritmului nictemeral pentru o perioadă mai lungă de timp duce la îmbolnăviri grave și la îmbătrînirea prematură a corpului. Se estimează că aproximativ 45% din populația globului are probleme cu somnul! O mare provocare pentru medicină!
Ceasul nostru biologic ne indică faptul că un somn odihnitor este necesar pentru regenerarea și pentru activarea proceselor metabolice din organism. Pentru o mai bună calitate a somnului este indicat să ne păstrăm ritmul nictemeral.
Cercetatorii germani din Freiburg au descoperit rolul dublu al somnului în menținerea sănătății creierului. În timpul somnului sînt întărite legăturile dintre neuroni, menite a susține procesul de memorare. Creierul elimină informațiile de care nu mai are nevoie, iar sistemul imunitar se reechilibrează.
Copiii cu vîrste cuprinse între 0 și 12 ani au nevoie, în general, de 10 ore de somn, iar adulții de aproximativ 7-8 ore de somn în fiecare noapte, adaptate necesităților individuale. Calitatea somnului este mai importantă decît cantitatea, de aceea nu este recomandat consumul de alimente bogate în grăsimi înainte de culcare.
Cauzele unui somn dereglat și neodihnitor sînt: stilul de viață, păstrarea aparatelor electronice în dormitor, lumina albastră, lungimea undelor. Acestea împiedică metabolizarea melatoninei, hormonul somnului. Zgomotul poate, de asemenea, deregla somnul, și, în timp, duce la scăderea capacității de memorare și la debusolarea sistemului hormonal.
Persoanele care suferă de dereglări ale ritmului nictemeral sînt, desigur, foarte obosite în timpul zilei, dar se poate observa și o debusolare energetică și o încetinire în activitatea curentă. În ultimii ani, lipsa somnului sau un somn dereglat au devenit fenomene îngrijorătoare. Marea majoritate a persoanelor cu dereglări de somn sînt, totuși, femeile.
Medicina alternativă/ energo-informațională depre­ciază administrarea medicamentelor de sinteză pentru somn deoarece acestea modifică tiparul și calitatea somnului. Nu degeaba un proverb chinezesc spune: ,,Dormi, dacă poți, jumătate din viață și vei trăi dublu”.
În privința alimentației și a rolului acesteia în susținerea unui somn calitativ, este recomandat ca masa principală a zilei să fie la prînz, iar seara o masă frugală, cît mai ușor digerabilă. De asemenea, cruditățile nu sînt recomandate seara, înainte de culcare, ci, mai degrabă, o bucățică de ciocolată neagră cu procent mare de cacao, cîteva nuci, alune, migdale sau o banană, iar consumul de lichide ar trebui limitat cu două ore înainte de somn. Consumul a una-două cafele dimineața ne înviorează și stabilizează ritmul nictemeral, iar aerisirea camerei seara, înainte de culcare ne asigură un somn liniștit.
Frica, grijile, discuțiile neplăcute în familie duc la dereglarea sistemului energetic din organism. În medicina energo-informațională, terapiile încep cu o diagnosticare energetică menită să ateste blocajele energetice din corp. Se recomandă tratamentele adecvate, axate pe deblocarea energetică a meridianelor, reglarea chakrelor, eliminarea informației lăsată de virusuri, bacterii, paraziți, metale grele etc., tratamente care duc la o autoreglare energetică a corpului și la reinstalarea unui echilibru energetic pînă la nivelul celulei.
Terapiile nu sînt dureroase, nu se prescriu medicamente, și sînt recomandate atît copiilor, cît și adulților. Refacerea sau repunerea rețelelor neuronale în acțiune este, de asemenea, un punct forte în medicina energo-informațională.
A reface cuantica mecanică a corpului înseamnă o viață echilibrată. Într-un asemenea context somnul survine în mod natural.
FLORICA MUNTEANU,
specialist în medicina energo-informațională, membru al Societății naturiștilor din Germania, membră B.I.T. (Biorezonanz International Therapie), Psiholog

Imi place articolul
Lasa un comentariu
Nota: HTML nu este primiti!
Trimite