Impactul pandemiei asupra dezvoltării copiilor
  • 07-02-2022
  • 0 Comentarii
  • 162
  • 0

Știm cu toții faptul că întreaga planetă este lovită cu putere de această pandemie de coronavirus, dar și că impactul asupra fiecărui individ este extraordinar. De aceea, voi dedica acest articol impactului pandemiei asupra dezvoltării copiilor.
Faza contemplativă a dezvoltării unui copil începe din luna a șaptea de viață și atinge apogeul în jurul vîrstei de 14-21 luni, apoi începe să scadă. Copilul începe să meargă de-a bușilea, să aibă cunoștiința de sine, este în unitate strînsă cu mama, aceasta fiind faza cea mai profundă în procesul de dezvoltare individuală, proces neînțeles nici astăzi de multe curente psihologice. Impactul pandemiei în această fază constă în faptul că spațiile de locuit devin tot mai animate, iar faptul că micul membru al familiei nu mai poate explora lumea înconjurătoare în libertate poate duce la un blocaj în dezvoltarea Eu-lui. De asemenea, copilul nu mai poate dezvolta empatie față de cei din jur din cauza faptului că purtarea măștii de protecție îngreunează exprimarea sentimentelor. Pentru a împiedica instalarea fricii în sufletele copiilor este foarte important ca ei să întîlnească în această perioadă de dezvoltare alți copii cu care să se joace, să socializeze, în parcuri, locuri de joacă, grădinițe.
Următoarea fază de dezvoltare, cea creativă, începe în jurul vîrstei de 21-28 luni și durează pînă la vîrsta de 4-5 ani. Copilul începe să cerceteze lumea, să dezvolte puterea controlului asupra a ceea ce oferă și ceea ce păstrează, începe să cîștige experientă cu reacțiile părinților. În această perioadă se recunoaște fluxul de creștere, se dezvoltă procesul vorbirii, copilul spune pentru prima dată ,,eu”. Această fază de independență este greu suportată în cultura noastră de către părinți, fiind cunoscută drept ,,faza sfidătoare”. Impactul pandemiei asupra acestei perioade constă în faptul că este important să ieșim cu copilul cît mai mult în natură, sînt importante jocurile interactive, cu plastilină, formarea diferitelor figurine, desenul și tot ce ajută la dezvoltarea creativității.
Faza genitală a dezvoltării începe în jurul vîrstei de 3 ani și atinge punctul culminant în jurul vîrstei de 4-6 ani; începe să scadă în intensitate la fete în jurul vîrstei de 9 ani, iar la băieți 3 ani mai tîrziu. Această fază este întregită de celelalte anterioare, acum dezvoltîndu-se, în mod special, comunicarea. Purtarea măștii de protecție îl poate face pe copil să nu mai aibă încredere să iasă în lume, și să se izoleze; frecventarea orelor de curs, gesturile, tonul vocii și mimica sînt foarte importante, dar sînt ascunse sub mască. Copiii încep să simtă că fără acest accesoriu sînt ,,goi”.
Faza de individualizare începe în jurul vîrstei de 7-12 ani. Ar fi ideal ca adolescentul să se orienteze la diferite modele și să descopere ce corespunde mai mult felului său de a fi. În această perioadă, nesiguranța, frica părinților că aceștia se pot infecta dacă intră în contact cu alte persoane îi face pe tineri tot mai temători. Învățarea metodei ,,autogenes training” ajută foarte mult în dezvoltarea personală.
Adolescența începe în jurul vîrstei de 12-14 ani și încetează în jurul vîrstei de 21 ani. O desprindere prietenească de părinți este binevenită, ca și acceptarea reciprocă. Părinții trebuie să înțeleagă că ,,copilul“ lor este acum o persoană adultă. Tinerii își doresc să cunoască lumea, să călătorească, să ia contact cu alte culturi, iar restrictțiile provocate de pandemie îi frustrează, pot dezvolta frică și neîncredere. Consider că în această perioadă de dezvoltare, tinerii au mare nevoie să se întîlnească fizic, nu doar online.
Omul modern este bine informat, ceea ce îl face puternic. Trebuie să înțelegem că sîntem ființe energetice și radiem energie, gîndurile noastre sînt foarte importante în menținerea calității vieții. A fi mereu în balanță energetică și a susține energetic fiecare fază de dezvoltare a copilului (adesea observăm la micii noștri pacienți blocaje pe meridiane și chakre) este șansa individului modern de a se dezvolta armonios într-o lume în care armonia este în disbalanță.
FLORICA MUNTEANU,
specialist în medicina energo-informațională, membru al Societății naturiștilor din Germania, membră B.I.T. (Biorezonanz International Therapie), Psiholog

Imi place articolul
Lasa un comentariu
Nota: HTML nu este primiti!
Trimite