De ce este somnul atît de important pentru sănătatea noastră?
  • 23-10-2023
  • 0 Comentarii
  • 50
  • 0

Somnul dereglat pe o durată mai lungă de timp duce la îmbolnăviri grave și provoacă o îmbătrînire prematură a corpului. Se apreciază că 45% din populația globului are probleme cu somnul. O mare provocare pentru medicină! O să prezint, în cele ce urmează, concluziile relevate de cercetători în ultimul timp!
Ceasul nostru biologic arată că un somn odihnitor sănătos este necesar pentru regenerarea și activarea proceselor metabolice din organism și că este bine să avem un ritm pe care să îl păstrăm pentru calitatea vieții. Cercetătorii germani au descoperit rolul dublu al somnului în privința creierului. În timpul somnului sînt întărite legăturile dintre neuroni, și astfel este susținut procesul de memorare, creierul își face o curățare și elimină informația de care nu mai are nevoie. Sistemul imunitar se reechilibrează în timpul somnului.
Copiii cu vîrste pînă în 12 ani au nevoie, în general, de 10 ore de somn pe noapte, iar adulții de 7 - 8 ore, norme orientative, desigur. Calitatea somnului este mai importantă decît cantitatea, iar pentru un somn cu adevărat calitativ este recomandată evitarea consumului de alimente bogate în grăsimi înainte de culcare.
Somnul are un rol central în sănătatea noastră, iar dereglarea acestuia poate contribui masiv la apariția multor probleme de sănătate, fiind un factor de risc în apariția hipertensiunii arteriale și a diabetului. Cauzele unui somn dereglat și neodihnitor sînt multiple: stilul de viață haotic, prezența aparatelor electronice în dormitor, lumina albastră, lungimea unde­lor, care împiedică metabolizarea melatoninei, gălăgia. Dereglarea somnului pe o perioadă mai mare de timp poate duce la o debusolare a sistemului hor­monal.
Din punctul de vedere al medicinei integrative dereglările energetice ale corpului provoacă probleme de sănătate. Persoanele care au un somn dereglat pe o perioadă mai lungă de timp sînt obosite și în timpul zilei, dar se poate obseva și o debusolare energetică și o încetinire a ritmului în activitatea curentă.
În ultimii ani, lipsa somnului sau dereglarea acestuia au devenit fenomene îngrijorătoare. Marea majoritate a persoanelor care se confruntă cu aceste probleme sînt femei, astfel că specialiștii se întreabă, mai nou, dacă nu cumva lipsa somnului nu este o problemă specifică acestora.
Medicina energo-informațională apreciază ca fiind contraindicată administrarea rapidă a medicamentelor de sinteză pentru dormit, deoarece acestea modifică tiparul și calitatea somnului. Nu degeaba spune un proverb chinezesc: „Dacă dormi o jumătate din viață, cealaltă jumătate o vei trăi dublu”. Pentru o calitate sporită a somnului, masa de seară ar trebui să fie frugală, cît mai ușor digerabilă; sînt de evitat cruditățile și de preferat alimente precum o bucățică de ciocolată neagră cu procente mari de cacao, cîteva nuci, alune, migdale, o banană. Sportul intensiv practicat seara este, de asemenea, nerecomandat, dar aerisirea camerei în care dormim, înainte de culcare, este obligatorie.
Frica, grijile, discuțiile neplăcute din familie duc la dereglarea sistemului energetic din organism. Vă reamintesc faptul că disciplina pe care o reprezint este o medicină integrativă, care privește omul în totalitate: trup, suflet și spirit. Terapiile debutează cu o diagnosticare energetică care atestă blocajele energetice din corp și se recomandă tratamentele care se impun în funcție de diagnosticul energetic. Deblo­carea energetică a meridianelor energetice, reglarea chakrelor energetice, eliminarea informației lăsate de diferiți viruși, bacterii, paraziți, metale grele duc la o autoreglare energetică a corpului și la reinstalarea unui echilibru energetic pînă la nivelul celulei. Reglarea energetică a metabolizării hormonului serotonină în melatonină contribuie la un somn odihnitor și de calitate. Refacerea sau repunerea rețelelor neuronale în acțiune este, de asemenea, un punct forte al medicinei energo-informaționale. A reface cuantica mecanică a corpului atrage echilibrul. Într-un corp echilibrat energetic, somnul vine în mod natural, nu provocat artificial.
FLORICA MUNTEANU,
specialist în medicina energo-informațională, membru al Societății naturiștilor din Germania, membră B.I.T. (Biorezonanz International Therapie), Psiholog

Imi place articolul
Lasa un comentariu
Nota: HTML nu este primiti!
Trimite