- 04-02-2019
- 0 Comentarii
- 320
- 3
În ultima perioadă au apărut două ştiri care mi-au atras
atenţia în mod special, poate datorită sincerităţii, mai ales că au fost
generate de fapte reale, una dintre ele extrem de periculoasă. Vă amintiţi,
dacă priviţi puţin în urmă, că multe dintre figurile importante ale
Occidentului, ca să vorbim de ţările civilizate, nu de teleormăneni, au făcut
greşeli grave de cultură generală, şi ne referim aici la zona geografică a
culturii. Însuşi preşedintele american a greşit cînd a trebuit să vorbească
despre ţări, capitale etc. Ne amintim cu oarecare tristeţe de perioada în care
Bucureştiul era confundat cu Budapesta, chiar dacă ni se spunea acest lucru în
limba română.
Ca urmare a acestor greşeli alarmant de dese şi de penibile,
o publicaţie respectabilă şi cunoscută din Occident a făcut o scurtă analiză a
situaţiei şi a concluzionat că politicienii occidentali stau foarte prost,
dezastruos chiar, la capitolul cultură, în mod special la geografie. Şi acea
publicaţie aducea vorba de zona răsăriteană a lumii, unde un ţar, pe nume
Putin, nu doar că stă foarte bine la acest capitol, dar are cunoştinţe profunde
despre multe state. Poate nu chiar despre toate, este adevărat. Concluzia
acelei publicaţii era că succesul stă şi în cultura generală şi, oarecum,
recomanda politicienilor din Uniunea Europeană să fie ceva mai atenţi.
O altă ştire este ceva mai proaspătă şi ne prezintă un grav
incident ce era să se transforme în accident cu tente catastrofice. Un submarin
al Marii Britanii, dotat cu rachete nucleare, era să se ciocnească cu un
feribot. Un lucru destul de grav am putea spune, ce se putea lăsa cu
scufundarea poate chiar a ambelor nave. În orice caz, se spune că nu este prima
dată cînd astfel de incidente se petrec în istoria recentă a submarinelor
britanice şi că, spun experţii, acest lucru este cauzat de „slaba pregătire a
personalului submarinelor”. Nu ştiu cum să traduc exact, dar prin „slab
pregătiţi” putem înţelege multe. Iar să le dai ăstora pe mînă un submarin nuclear plin, plin cu rachete, şi alea nucleare,
nu mă bucură absolut deloc. Chiar mă întrebam dacă nu cumva în zona educaţiei
militare, care trebuie să aibă la bază învăţarea şi responsabilitatea, nu au
apărut deja universităţi private, care, contra unei sume de bani şi puţin timp,
te fac şi comandant de submarin nuclear sau rachetist.
Cam asta e situaţia, aşa, la o primă vedere. Sistemul de învăţămînt occidental, despre care se zvonea că este extrem de bine dezvoltat, se dovedeşte a fi, pe zi ce trece, un mare, foarte mare eşec. Şi, credem noi, nevoia acută de imigranţi are la bază mărturisirea elitelor apusene că învăţămîntul lor este, de fapt, o catastrofă, dovadă că, după ce au „supt” tot ce se putea din Est, de la nenorociţii de „foşti comunişti”, acum se pare că s-au axat pe zona orientală a materiei cenuşii. De fapt, se tot spune că nemţii şi francezii vor să ţină la ei doar elitele, pe cei cu studii, iar restul să îi împartă celor care sînt dispuşi să îi ţină.
Mă gîndeam că în România, ţara asta atît de greu încercată,
stat fără de popor, corp fără de suflet, sat fără de cîini, se doreşte cu
ardoare să se scoată din programa şcolară două materii importante: Istoria şi
Geografia. De ce, oare, se doreşte asta? E simplu! Pentru un om care nu ştie
unde se află în timp şi spaţiu, este destul de greu să înţeleagă cu ce se
mănîncă realitatea vieţii. Pentru un om care nu ştie cine îi sînt strămoşii,
cine au fost ăia care l-au urît, cine l-a ajutat de-a lungul secolelor, e greu
să înţeleagă ce se întîmplă, de fapt, cu ţara în care trăieşte. Ţara care, în
lipsa cunoaşterii Geografiei, elevul habar nu are unde se află, habar nu are pe
ce continent se situează, ce vecini are şi ce apă curge la cîteva sute de metri
de el. Pentru o elită care doreşte îndobitocirea tuturor, a elimina aceste două
materii este un prim început. Şi dacă le înlocuieşti cu educaţia sexuală, cu
confuzia de genul cine e bărbat, cine e femeie şi cine naiba sîntem de fapt,
totul este perfect aranjat. Singura grijă a creierelor confuze care vor ieşi de
pe băncile şcolilor fiind cu cine să se cupleze şi cît de des să facă sex.
Totul se reduce la sex, după cum vedem deja, restul valorilor fiind eliminate
pe rînd din conştiinţa celor a căror minte e prea odihnită pentru a mai acumula
şi altceva.
Şcoala se îndreaptă spre derizoriu, dar nimeni nu doreşte să
o readucă pe un făgaş normal. Istoria şi Geografia trebuie să redevină materii
de bază ale învăţămîntului, alături de materii adiacente, care să răspundă
celui care intră în viaţă la cel puţin două întrebări: unde se află el în timp;
Unde se află în spaţiu; Avînd aceste răspunsuri, şansele să aştearnă o poveste
frumoasă de viaţă în anii care i-au fost daţi sînt mult mai mari decît dacă se
uită tîmp la o apă şi se întreabă dacă a ajuns la ocean sau doar la un lac de
acumulare.
Tano
16.5 C